چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مومن ، مرحوم آیت الله مؤمن قمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، در پیامی به مناسب رحلت آیت الله مؤمن، گفت: ایشان در کارزار مبارزات قبل و بعد از انقلاب تاکنون، یار باوفای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سختی‌ها و تنگ ناها بودند و مجاهدت‌های توأم با بصیرت، در دفاع از حریم ولایت به‌عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری و فقیه شورای نگهبان، از ویژگی‌های خاص ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پیامی به مناسبت رحلت آیت الله مؤمن قمی، اظهارداشت: رحلت عالم ربانی، فقیه عالی‌قدر و مجاهد حضرت آیت الله مؤمن قمی(اعلی الله مقامه) موجب تأسف و اندوه فراوان گردید.

وی در این پیام، با بیان اینکه فقدان ایشان قطعاً ضایعه‌ای دردناک و جبران‌ناپذیر برای انقلاب اسلامی و حوزه علمیه است، اضافه کرد: این‌جانب که سال‌ها افتخار شاگردی این عالم وارسته را از نزدیک داشته‌ام، در بیان جایگاه رفیع علمی و اخلاقی ایشان زبانم قاصر است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، با اشاره به مقام علمی آیت الله مؤمن، گفت: آن بزرگوار سال‌های متمادی در حوزه علمیه قم تحت تربیت بزرگانی همچون حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی(ره) به بالاترین مقامات علمی و عملی دست یافتند.

وی در این پیام، اضافه کرد: در تبیین، ترویج و تبلیغ نظرات بی‌بدیل استادشان حضرت امام(ره)، لحظه‌ای دریغ ننموده و موفق به تربیت شاگردان برجسته‌ای در این عرصه شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت الله مؤمن در دوران پیش از انقلاب، گفت: ایشان در کارزار مبارزات قبل و بعد از انقلاب تاکنون، یار باوفای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سختی‌ها و تنگ ناها بودند و مجاهدت‌های توأم با بصیرت، در دفاع از حریم ولایت به‌عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری و فقیه شورای نگهبان، از ویژگی‌های خاص ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، در بخش پایانی پیام خود، آورده است: این‌جانب ضایعه‌ مؤلمه را به محضر حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، حوزه‌ علمیه و امت اسلام تسلیت عرض نموده به خانواده‌ی مکرّم ایشان نیز عرض تسلیت کرده و از خداوند سبحان برای آن فقید سعید، علو درجات و برای متعلقین تسلا و صبر جمیل را مسألت می‌نمایم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha