پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس، لباس روحانیت را لباس تقدیس علم دانست و گفت: فراگرفتن علم از صفر، آغاز و تا پایان ادامه می یابد، از این رو طلاب در این فضا قرار می گیرند تا از علم به لباس مقدس خلیفه الهی برسند، قرآن نیز این انتظار را از ما دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی شامگاه شنبه در کارگاه تلبس که در مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه لباس روحانیت دارای نمادهایی است، اظهار داشت: تا زمانی که طلاب لباس روحانیت را بر تن نکرده اند انتظاری که باید از آنان نمی رود اما به مجض این که ملبس به لباس روحانیت شوند انتظار ها حاصل می شود.

وی، علم(عالم بودن) و ظالم نبودن را دو انتظار و نماد لباس روحانیت دانست و افزود: مردم لباس روحانیت را مقدس ترین لباس ها می دانند، لباس پزشکان مقدس است، اما لباس روحانیت با آن تفاوت دارد چراکه این لباس منصوب به علمی است که آن علم را خداوند تقدیس کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه طلاب باید عالم باشند، عنوان کرد: اگر عالم نباشیم به لباس روحانیت ظلم کرده ایم.

وی به هدف از آفریده شدن انسان اشاره کرد و بیان داشت: هدف از آفریدن انسان خلیفة الله شدن است، ما علم می آموزیم عبادت می کنیم تا خلیفه الله شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، لباس روحانیت را لباس تقدیس علم دانست و تصریح کرد: فراگرفتن علم از صفر، آغاز و تا پایان ادامه می یابد، از این رو طلاب در این فضا قرار می گیرند تا از علم به لباس مقدس خلیفه الهی برسند، قرآن نیز این انتظار را از ما دارد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین ظلم جهل است، عنوان کرد: لباس روحانیت لباس افرادی است که ظلم در وجود آنان راه ندارد، هنگامی که لباس روحانیت را بر تن می کنیم، مردم نیز این انتظار را از ما دارند تا ظالم نباشیم.

مدیر حوزه علمیه فارس، عمر را به تعمیر آبادی و عمران معنا کرد و ادامه داد: طلاب نباید عمر خود تلف کنند، چرا که در غیر این صورت سرمایه خود را که همان عمر است تلف کرده و به خود ظلم کرده اند.

وی، ضایع کردن عمر را ظلم دانست و تاکید کرد: باید از فرصت ها استفاده کرد و به دیگران با عالم نبودن ظلم نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: طلاب باید بعد از تلبس شدن در همه ابعاد تا جایی که در توان دارند انتظار ها را برآورده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha