پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر کوتاه

حوزه/ از شروع به کار دبیرخانه اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در شهرستان شوط تا برگزاری کارگاه روانشناسی ویژه مدیران و اساتید مدارس علمیه آذربایجان‌غربی بخشی از مهم‌ترین اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی بود.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در دیدار اساتید، نخبگان و مهندسین اظهار داشت: از جمله دانمشندان بزرگ کشور که به قرآن اهمیت بسیاری قائل بود خواجه نصیر الدین طوسی است که روزانه یک جزء قرآن تلاوت می‌کرد و معنویت مهم‌ترین عامل پیشرفت وی بود.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: بنابر تصریح قرآن تقوا و خدا ترسی از عوامل رشد علمی انسان است و پیشرفت علمی یک مسلمان باید مقرون به تقوا و دین‌داری وی باشد و خدا ترسی و قدم در راه خدا گذاشتن باعث می‌شود انسان مشکلات را زودتر حل کند، نباید از علوم جدید و روز دنیا غفلت کرد و علوم روز دنیا باید در دانشگاه‌های کشور تدریس گردد.

برگزاری کارگاه روانشناسی ویژه اساتید و مدیران مدارس علمیه آذربایجان‌غربی

کارگاه روانشناسی و مشاوره ویژه اساتید و مدیران مدارس علمیه آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی ارومیه به مدت دو روز با حضور حجت الاسلام سعید کنجانی حصاری برگزاری شد، در این کارگاه راه‌های آرامش روحی و روانی، تنظیم خواب، استفاده از راهکارهای حفظ آرامش و نوع تغذیه تدریس به مدیران و اساتید مدارس علمیه آذربایجان‌غربی تدریس شد.
 

مراسم ولادت حضرت زهرا (س) در مسجد جامع ماکو برگزار خواهد شد

حجت الاسلام محمد هاشمی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در سالن جلسات دفتر امام جمعه ماکو برگزار شد اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند، شیعیان ما از طینت ما خلق شده‌اند که در شادی‌های ما شاد و در روزهای غمگین ما غمگین می‌شوند .

امام جمعه ماکو ادامه داد: به همین خاطر شیعیان در شهادت‌ ائمه اطهار (ع) غمگین و عزادار می‌شوند و در ولادت‌های آن‌ها شاد می‌شوند ، لازم است با توجه به فرا رسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)  یک برنامه منسجم و برنامه‌ای که لایق حضرت و در شأن ایشان باشد در مسجد جامع شهرستان هر چه باشکوهتر و با همکاری مسئولین و مردم عزیز شهرستان برگزار نمائیم.

شروع به کار دبیرخانه اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در شهرستان شوط

امام جمعه شهرستان شوط از شروع به کار اولین دبیرخانه اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در دفتر امام جمعه این شهرستان خبرداد و گفت: برای لبیک گفتن به فرمان رهبر انقلاب و با توجه به این که عملیاتی شدن بیانیه گام دوم بسیار مؤثر است، این فرمان در قالب یک سند 5 ساله در دفتر امام جمعه شهرستان شوط با شعار « ولایت‌مداری، مردم‌مداری، شور و نشاط انقلابی» تدوین شده و پس از طی مراحل علمی و پژوهشی خود، مبنای امورات زیربنایی دفتر امام جمعه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدرضا جباری افزود: همه اندیشمندان، متفکران و صاحب نظران باید به حکم آتش به اختیار مقام معظم رهبری، در پیشبرد این هدف متعالی مشارکت و همکاری حداکثری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha