پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 481687
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
حجت الاسلام و المسلمین  محمد مردانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد مردانی محقق و پژوهشگر عرصۀ فرق و ادیان در سومین گردهمایی ملی فعالان فرق، ادیان،اقوام و مذاهب(مفام)تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گردهمائی فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهبِ سراسر کشور با حضور جمع کثیری از پژوهشگران ، اساتید و مدیرانِ موسسات در سالن همایش مجتمع نرجس خاتون(جمکران) برگزار گردید.  

یکی از برنامه های این گردهمایی ملی، تجلیل از محقق و پژوهشگر عرصۀ فرق و ادیان حجت الاسلام و المسلمین  محمد مردانی بود.

حجت الاسلام و المسلمین  محمد مردانی، از فرهیختگان و فضلای حوزه علمیه قم می باشد که بیش از نیم قرن از عمر خود را وقف مطالعه و پژوهش در مسائل و موضوعات مربوط به فرقه ها و ادیان مختلفِ دنیا نموده است.
در سال ۱۳۲۲ در شهرستان سُنقُر استان کرمانشاه دیده به جهان گشود.
این محقق و پژوهشگر حوزوی، تحصیلات مقدماتی خود را در جوار علی بن موسی الرضا علیه السلام گذرانیده ایشان در مشهد مقدس نزد اساتید مُبرزی همچون ادیب نیشابوری تلمذ نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین مردانی دروس خارج فقه و اصول را نزد اساتیدِ برجسته و صاحب نامی همچون: آیات عظام گلپایگانی و مرعشی نجفی طی نموده است.

قبل از انقلاب  فعالیت های سیاسی بر علیه رژیم منحوس پهلوی داشته و چندین بار نیز بازداشت و زندانی شده اند.

بعد از انقلاب نیز در هشت سال دفاع مقدس، در جبهه های نبردِ حق علیه باطل حضور یافته و در منطقه غرب کشور مسئولیّت های متعددی برعهده داشته است.

وی مدیریت حوزه های علمیه همچون: ورامین ، هشتگرد و اشتهارد را در کارنامۀ فعالیت های فرهنگی خود به ثبت رسانیده است.

استاد مردانی علاوه بر تدریس و سخنرانی در محافل علمی و آموزشی ، صاحب بیش از ۴۰ جلد اثر در موضوعات فرق ، ادیان و مذاهب است ، که از آن میان می توان به این مورد اشاره کرد: مناظرات و مکاتبات، باب و بهاء، نیم نگاهی به وهابیت، شیطان پرستان، اسلام و دراویش، عرفانِ عارفان، سیری در مرام اهل حق، سؤالاتی از ملل و نحل، سیری گذرا در ادیان، سیری در مرام صوفی گری، صراط مستقیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha