شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 481722
۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
هاشم آبادی

حوزه/مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: اگر زائران مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس قبل از ورود شناخت بهتری از این مناطق به دست آورند، آمادگی روحی و فکری بهتری کسب می کنند که برهمین اساس نرم افزار "معراج" طراحی و تولید شده است.

سید حمید هاشم آبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند، امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جمعی از دانشجویان بسیجی این دانشگاه با توجه به اهمیت موضوع راهیان نور دانشجویی اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایلی راهیان نور کردند.

وی افزود: این اپلیکیشن با نام "معراج" که فعلا نسخه اندروید آن طراحی و ساخته شده و حدود یک ماه زمان برده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند درخصوص اهمیت پرداختن به این موضوع بیان داشت: شناخت مناطق عملیاتی به زائران کمک می کند که قبل از ورود شناخت بهتری کسب کنند که منجر به آمادگی روحی و فکری افراد می شود.

هاشم آبادی عنوان کرد: هرچه زائر از شرایط و احوالات آن مناطق و مسائلی که بر شهدا گذشته است بیشتر آگاه شود، با درک کامل تری حضور می یابد و این اردوها موثرتر واقع می شود.

وی در خصوص اهمیت تولید اپلیکیشن و نرم افزار در حوزه دفاع مقدس، متذکر شد: با توجه به اینکه جو جامعه به سمت استفاده از گوشی های هوشمند رفته است و استفاده از علم و تکنولوژی رو به گسترش است نیاز است تا به سبک جدید و به روز از این تکنولوژی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس استفاده کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند ادامه داد: همچنین به علت پایین بودن سطح مطالعه در بین مردم و با توجه به اینکه دانشجویان با نرم افزار راحت تر کار می کنند و قابل دسترس تر است به این کار اقدام کردیم.

هاشم آبادی با اشاره به بخش های این نرم افزار مطرح کرد: آشنایی با مناطق عملیاتی، تصاویر مناطق، زندگی نامه ها و وصایای شهدا، شهدای دهه هفتادی و همچنین بخش پاسخ به شبهات اعتقادی از جمله موضوعات کار شده در این نرم افزار است.

وی افزود: شهید مدافع حرم «مرتضی بصیری پور» و سردار شهید «سید احمد رحیمی» که از شهدای برجسته خراسان جنوبی است به صورت ویژه زندگینامه، نحوه شهادت و تصاویر این 2 شهید عزیز کار شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند تصریح کرد: بخش شهدای دهه هفتادی به این علت گذاشته شده که اکثر دانشجویان در همین سنین قرار دارند و احساس نزدیکی بیشتری با این شهدا می کنند و در این بخش مطالب مربوط به 12 شهید قرار گرفته است.

هاشم آبادی با اعلام اینکه تا قبل از آغاز اعزام های راهیان نور دانشجویی نسخه IOS این نرم افزار هم تولید می شود، خاطرنشان کرد: این نرم افزار فعلا به صورت آفلاین ارائه شده است اما در آینده پیشرفته تر خواهد و نسخه آنلاین آن ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha