پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباسعلی خزاعی

حوزه/امام جمعه نهبندان گفت: باید از کالاهای داخلی استفاده و از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کنیم و برای تقویت کارخانه‌ها و اشتغال جوانان از کالاهای داخل استفاده کرد.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به خودکفایی رسید و با فشار های اقتصادی دشمنان مقابله کرد.

وی افزود: ما در اقتصاد نباید وابسته به بیگانگان باشیم و باید در تمام مسائل مهم خودکفا شویم که این مسئله به توجه مسئولان و مردم برمی گردد که به داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور نگاه مثبت داشته باشند.

امام جمعه نهبندان، فشارهای اقتصادی را اهرمی از سوی استکبار برای عقب نشینی ایران دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی از طریق تحریم‌ها می‌خواهند سایر کشورها را به خود وابسته کنند و با این کار نیز به دنبال متزلزل کردن کشورها هستند.

حجت الاسلام خزاعی توجه به راهنمودهای رهبری را اولویت مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که کارشناسی بوده و هیچ ایرادی به آن وارد نیست و بهترین راهکار را مقام معظم رهبری ارائه دادند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور حاصل خیز و ثروتمند است و جوانان خلاق و بافکری دارد که امکانات بالقوه را بالفعل کرده اند.

امام جمعه نهبندان استفاده ازکالاهای داخلی را موجب تقویت بنیان اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: باید از کالاهای داخلی استفاده کرد و از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود جلوگیری کنیم و برای تقویت کارخانه‌ها و اشتغال جوانان از کالاهای داخل استفاده کرد.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه باید از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری شود، عنوان کرد: باید جلوی کالاهای قاچاق و خارجی به کشور گرفته شود چرا که کالاهای قاچاق سدی در مقابل شعار اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: نظام اقتصادی در جامعه توحیدی باید توسط کسانی برنامه ریزی شود که بتواند مقاومت ملت ایران را به لحاظ اقتصادی تامین کنند.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه ورود کالای قاچاق و خریداری کالاهای خارجی باعث می شود بسیاری از جوانان کشور بیکار بمانند، گفت: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha