پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/امام جمعه فردوس با بیان اینکه به نیروهای جوان کشور اعتماد و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، گفت: اگر بتوانیم به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم به طور قطع مسائل معیشتی، ازدواج و اشتغال نیز حل خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه در اسلام راهکارهایی برای مسائل اقتصادی گذاشته شده، گفت: اسلام در تمام زمینه‌ها دستورالعمل داده و در مسائل اقتصادی نیز برنامه‌های متنوعی پیش بینی کرده تا جامعه اسلامی خودکفا شود.

وی ادامه داد: جامعه باید روی پای خود بایستد و نیازمند به دشمن نباشد که تنها راه برون رفت از مشکلات توجه و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه فردوس با اشاره به رهنمودهای رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند سال متوالی درباره اقتصاد مقاومتی رهنمود کردند اما در این خصوص کوتاهی‌های بسیاری صورت گرفته و مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شدند.

حجت الاسلام بابایی در خصوص مولفه های اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: یکی‌ از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع داخلی، تقویت و توسعه تولید داخلی، تکیه بر نیروی انسانی و ظرفیت‌های مادی است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مبتنی بر پایه‌های منابع داخلی می‌تواند در مقابل فشار‌ها و تحریم‌ها مقاومت کند و دچار بحران نشود؛ البته تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکت جهادی در همه عرصه‌هاست.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: تعالیم اسلامی راهگشا است اما آن طور که باید به این تعالیم عمل نکردیم و چنانچه به اصالت‌های دینی و دستورهای اسلامی عمل شود، جامعه سالم اقتصادی خواهیم داشت.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه راه گذر از این پیچ تاریخی توجه به رویکردهای مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: باید دولتمردان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته باشند و اگر به این فرمایشات عمل شود به طور قطع مشکلات کشور حل خواهد شد.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به نقشه های دشمنان برای نفوذ به افکار مردم تاکید کرد: دشمنان در تمام زمینه‌ها بنا بر دخالت و نفوذ دارند که راه نفوذ را باید ببندیم و نگاه ما به بیگانگان نباشد.

وی با تاکید بر اینکه به نیروهای جوان کشور اعتماد و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، افزود: اگر بتوانیم به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم به طور قطع مسائل معیشتی، ازدواج و اشتغال نیز حل خواهد شد.

امام جمعه فردوس با ابراز تأسف از فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی و تفهیم وابسته شدن به خارج برای رفع نیازهای کشور، گفت: بیانیه مهم مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم انقلاب، باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha