پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه نوشهر؛ مدرسه علميه صديقه طاهره(س) نوشهر

حوزه/ امام جمعه شهرستان نوشهر گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب، همدلی و همبستگی از مسائل فرهنگی مهمی است که طلاب باید به آن توجه کرده و با تلاش عمیق فرهنگی در این زمینه و کسب مهارت های روابط اجتماعی صحیح، به امر تبلیغ موثر در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام مشایخ در نشستی اخلاقی- بصیرتی با اشاره به لزوم تاثیر پذیری از سیره معصومین (علیهم السلام) در روابط اجتماعی بیان کرد: ائمه اطهار (علیهم السلام) هر کدام در برهه زمانی خود، با شیوه ای منحصربه فرد آن زمان، تبلیغ و تاثیرگذاری عمیقی بر جریان فکری جامعه می گذاشتند.

وی افزود: امامان معصوم، علاوم بر تمرکز در خودسازی، در روابط اجتماعی نیز الگوهای قابل اجرایی به ما ارائه کردند؛ به عنوان نمونه، صحیفه ارزشمند سجادیه علاوه بر کتاب دعا بودن، جریان ساز و درسنامه عملی اخلاق است و امام سجاد(علیه السلام) در این کتاب می فرماید" خدایا بغض و دشمنی اهل کینه را نسبت به من به محبت تبدیل کن. " که نکته کلیدی این درخواست، تبدیل تهدیدها به فرصت است.

موسس مدرسه علمیه خواهران نوشهر تصریح کرد: محبت و ایجاد رابطه ای سرشار از همدلی، دوستی و همبستگی در اسلام مهم و بسیار سفارش شده، به گو نه ای که با نوعی برخورد اسلامی صحیح، مثبت و سنجیده مخالفین خود را شرمنده کنیم؛ در سیره ائمه اطهار علیهم السلام نیز هیچ جای نداریم که آنها به جای یک سیلی ، ده سیلی و به جای یک توهین ده ناسزا جواب داده باشند؛ بلکه ر  "إدفع بِاللتی هی احسن" شیوه دفع نمودن بدی ها و دشمنی ها را  با نیکی و احسان سفارش کرده اند..

وی اعلام کرد: در حال حاضر و در آغاز دهه پنجم انقلاب، ایجاد تالیف قلوب، همدلی و همبستگی از مسائل فرهنگی مهمی است که طلاب باید به آن توجه کرده و با تلاش عمیق فرهنگی در این زمینه و کسب مهارتهای روابط اجتماعی صحیح به امر تبلیغ  موثر در جامعه بپردازند.

حجت الاسلام مشایخ در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که جذب قلوب و تاثیرگذاری در افکار عمومی و تبدیل کینه ها و دشمنی ها به محبت و همدلی، برگرفته از آیات و روایات اسلامی است؛ لذا عملکرد مبلغین حوزه های علمیه باید دراین راستا قرارگیرد، البته در این مسیر علاوه بر عمل صحیح و شیوه های مهارت افزایی نباید از دعا، توکل به خدا و درخواست از وی که کلید راهگشای این مسیر است غافل بود.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha