پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی رضا رحیمی

حوزه/ رحیمی گفت: حدود ۴ هزار روحانی در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند، باید قدر این ظرفیت را بدانیم و با توسعه برنامه ها و طرح های فرهنگی پرورشی حضور روحانیت در بدنه آموزش و پرورش را مهندسی نموده تا با استفاده از این ظرفیت بی بدیل در تحقق سند تحول بنیادین گام اساسی و هدفمندی را برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، دوره  توانمند سازی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستادهمکاریها، مدیرکل فرهنگی و تبلیغی  دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ،برگزار شد.
 
علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین یکی از مهمترین رویکردها، تغییر نگاه و تحول نسبت به خودشناسی و خداشناسی است.
 
وی ادامه داد: طبق نظریه امام موسی صدر، کودک و دانش آموز باید خدا را در چهره پدر، مادر و معلم خود ببیند. 
 
 وی افزود: هنگامی که در وهله اول نگاه به خودمان و درمرحله بعدی نگاه به متربیان اصلاح شد خداوند متعال نیز به ما به عنوان خلیفه الهی نگاه می کند وما هم به دنبال نزدیک شدن به ویژگی های الهی حرکت می کنیم. 
 
رحیمی در ادامه افزود: ذکر این نکته مهم است که همه زمان ها و مکان ها را می توانیم به کلاس تربیتی و اخلاقی تبدیل کنیم و آنگاه است که دستگاه تعلیم و تربیت به اهداف خود رسیده است.
 
معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری ها خاطرنشان ساخت: روحانیون در واقع سربازان امام زمان (عج) و حافظ دین و دیانت مردم می باشند و مسئول ترویج و تبلیغ دین محسوب می شوند و چنانچه این رسالت سترگ روحانیون در مدارس عملیاتی شود قطعا ازحساسیت و  جایگاه ویژه تری برخورداراست.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه  جامعه به روحانیون اعتماد بسیار بالایی دارد و نسل جوان و آینده ساز ما به روحانیون به عنوان پناهگاه معنوی نیاز دارند و از طرفی حدود 4 هزار روحانی در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند، باید قدر این ظرفیت را بدانیم و با توسعه برنامه ها و طرح های فرهنگی پرورشی حضور روحانیت در بدنه آموزش و پرورش را مهندسی نموده تا با استفاده از این ظرفیت بی بدیل در تحقق سند تحول بنیادین گام اساسی و هدفمندی را برداریم.  
 
انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha