جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماندگاری

حوزه/سخنران حرم بانوی کرامت، مادران را واسطه تربیت فرزندان صالح و باحیا در جامعه معرفی کرد و گفت: نقش مادر در تربیت فرزند نقش مهمی است و مشکل اصلی بی‌حیایی فرزندان سوء تربیت مادران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام ماندگاری یکشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به رحلت آیت‌الله مؤمن قمی گفت: این عالم ربانی و فقیه مجاهد ویژگی‌های خاصی داشتند که در حیاتشان می‌درخشد و بهترین الگو برای حوزویان و مردم و مسئولین است.

وی افزود: ساده زیستی و زهد ایشان از قبل انقلاب تا زمان رحلتشان زبانزد خاص و عام بود و ذره‌ای تغییر مادی در زندگی طلبگی ایشان ایجاد نشد. این نکته باید قبال توجه مسئولینی باشد که به دنبال اشرافی گری هستند، چراکه بزرگ‌ترین آفت انقلاب اسلامی اشرافی گری مسئولین و بدتر از آن اشرافی زندگی کردن روحانیون است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خستگی‌ناپذیر بودن و مجاهدت‌های مخلصانه از سال ۴۲ تا زمان رحلت، از دیگر ویژگی‌های این عالم ربانی بود. ایشان تمام‌قد از ولایت‌فقیه در عصر غیبت دفاع نمودند و در دوران رهبری و بعد از رحلت امام خمینی(ره) و در دوران حاضر، همواره از مقام معظم رهبری دفاع نموده و حدود ۲۰ سال پاسخگوی تمامی شبهات اصل ولایت‌فقیه بودند و هجمه‌ها را به جان خریدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: جایگاه مادر از نظر قرآن و روایات جایگاهی عظیم و مقدس است، چراکه مادر واسطه خلقت، تربیت و مغفرت و رحمت واسعه الهی است.

وی خاطرنشان کرد: واسطه اصلی خلقت در جهان آفرینش به اذن الهی، مادر است و برکات خلقت نیز به‌واسطه وجود مادر است؛ همه برکاتی که از ناحیه ائمه معصومین به دست ما رسیده است، بانوان بزرگواری همچون حضرت زهرا، حضرت خدیجه، حضرت آمنه و حضرت فاطمه بنت اسد سلام الله علیهم، به‌عنوان مادر سهم دارند و همچنین مادران شهدا نیز در برکات آثار شهیدان سهم به خصوصی دارند.

وی مادران را واسطه تربیت فرزندان صالح و باحیا در جامعه معرفی کرد و گفت: نقش مادر در تربیت فرزند نقش مهمی است و مشکل اصلی بی‌حیایی فرزندان سوء تربیت مادران است. بهشت برین زیر پای مادرانی است که فرزندانی همچون امام و رهبری و شهیدان تربیت نمایند نه فرزندانی اختلاس گر و محتکر و دزد بیت‌المال. خداوند در چهار جای قرآن کریم نام مادر را در کنار نام خود آورده است که نشان می‌دهد جایگاه و مقام مادرانی که نقش مادری را خوب بتوانند ایفا نمایند چقدر عظیم و مقدس است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مادر واسطه رحمت و مغفرت و نعمات الهی است و زمانی که مادر از فرزند راضی باشد، خداوند نیز از انسان راضی می‌شود و رضای خداوند در رضای والدین است، لذا مادر باید هم جایگاه مادری را خوب بفهمد و هم فرزند احترام این جایگاه مقدس را نگه دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وظیفه فرزندان نسبت به والدین مخصوصاً مادر بسیار مهم است و اولین وظیفه، رعایت ادب و احترام هست حتی اگر مادر کافر باشد. دومین وظیفه اطاعت از اوامر مادر و سومین وظیفه نیز خدمت به والدین مخصوصاً مادر می‌باشد. خدمت حد و حدودی ندارد و فرزندان باید برای والدین خود نوکری نمایند و باعث تأسف است که عده‌ای فرزندان والدین خود را به خانه سالمندان می‌سپارند و این مایه شرم است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha