سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حائری زاده

حوزه/ حجت الاسلام حائری‌زاده گفت: در روایات وارد شده است که از خدا بخواهید قدر و منزلت شما را به شما بشناساند که این امر موجب می‌شود انسان با شوق و علاقه عبادت خود را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام محمد حسین حائری زاده، در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب اظهار داشت: خدای متعال در آخرین آیه سوره مبارکه عمران به بندگان خود۴ دستور می‌دهد و اگر کسی می‌خواهد به حقیقت ایمان نائل آید و عاقبت به خیر باشد باید عمل به این چهاردستور را در اولویت انجام کارهای خود قرار دهد.

وی صبر را اولین دستور خدای متعال عنوان کرد و گفت: اولین سفارش خدای متعال در سوره آل عمران صبر می‌باشد و چندین نوع صبر داریم که صبر بر معصیت بالاترین صبرها می‌باشد، در جایی که زمینه گناه وجود دارد و انسان خود را از آن‌جا نجات دهد و بر آن معصیت صبر کند و بخاطر خدا مرتکب گناه نشود، بالاترین درجه صبر است که معادل هفتاد حج مقبول عنوان شده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در متب روایی از پیامبر اسلام (ص) روایت شده است که از خدا بخواهید تا به شما قدر و منزلتتان را بشناساند که این موجب می‌شود انسان در اعمال خود تنبلی نکند و با شوق خدا را عبادت کند.

وی ادامه داد: دومین سفارش خدای متعال در این آیه دعوت کردن دیگران به صبر است، یعنی اعمال و گفتار ما نشان‌گر صبر باشد و هم با گفتار و هم با عمل خود دیگران را به صبر دعوت کنیم.

حجت الاسلام حائری‌زاده افزود: سومین سفارش خدای متعال داشتن یک رابطه درست با خدای متعال است، انسان باید رابطه خود را با خدای متعال هر روز محکم‌تر کند و برای این کار باید یک برنامه مدون داشته باشد.

وی تصریح کرد:دستور چهارم خدای متعال تقوا و خدا ترسی است، تمام تلاش انسان‌ها در این دنیا برای رسیدن به آرامش و نشاط است که برخی‌ها آرامش و نشاط را در پول ومال می‌دانند، اما آرامش و نشاط در یاد خدا و ذکر خدا به دست می‌آید و معنای ذکر این است که در همه حال بدانیم که خدای متعال ما را می‌بیند و بر اعمال ما ناظر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha