جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فخرزاده

حوزه/ حجت الاسلام فخرزاده گفت: برای حفظ و صیانت از تاریخ انقلاب و جبهه و جنگ باید پژوهشگران وارد عرصه شوند و قلم فرسایی کنند، لازمه این هم حمایت نهادهای متولی است که بعضا برخی نهادها ترجیح می‌دهند، ساختمان‌های خود را تجهیز کنند و نمی دانند که با تجهیز ساختمان تاریخ حفظ نمی‌شود، بلکه تاریخ با قلم‌فرسایی دقیق و بدون اغراض حفظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سعید فخرزاده، در دومین کارگاه استانی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی که در بنیاد حفط آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی، در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برای حفظ تاریخ باید آن را به نگارش در آورد و حفظ کرد؛ متاسفانه هر چه از زمان جنگ و تاریخ اوائل انقلاب فاصله می‌گیریم برخی تحریف‌ها به خاطر اغراض سیاسی و شخصی در تاریخ اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: برای حفظ و صیانت از تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه و جنگ باید پژوهشگران وارد عرصه شوند و قلم فرسایی کنند، لازمه این هم حمایت نهادهای متولی است که بعضا برخی نهادها ترجیح می‌دهند، ساختمان‌های خود را تجهیز کنند، البته با تجهیز ساختمان تاریخ حفظ نمی‌شود، بلکه تاریخ با قلم‌فرسایی دقیق و بدون اغراض حفظ می‌شود.

مدیر دفتر تاریخ شفاهی ادبیات انقلاب اسلامی بیان داشت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی در طول 20 سال گذشته که بنای خود را برای مکتوب کردن تاریخ گذاشته است بیش از 1500 جلد کتاب به رشته تحریر در آورده است.

فخرزاده افزود: در کشورهای مختلف بعد از گذشت چندین سال از یک واقعه، دولت‌ها اسناد دست اول را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند تا به تحقیق و پژوهش آنها کمک کنند و تاریخ را به رشته تحریر در آورند، اما در ایران هنوز اسناد دست اول در مورد رژیم پهلوی، در اختیار پژوهشگران قرار داده نشده است!.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha