جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشویق به شرکت در طرح پیوند کلیه در میان مسلمانان مسجد شرق لندن

حوزه/ درحالی که مسلمانان و اقلیت های قومیتی به دلیل کمبود اهداکنندگان کافی کلیه نسبت به سفیدپوستان، فهرست انتظار طولانی تری در انگلستان دارند، مسجد شرق لندن مسلمانان را به اهدای کلیه تشویق کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از london.7a7، امامان جماعت و روحانیون در مسجد شرق لندن در جاده وایت چپل، ضمن بیان اینکه هم اکنون 300 تن از قومیت آسیایی، آفریقایی با پیشینه اقلیت، نیاز به پیوند کلیه دارند، مسلمانان را به اهدای کلیه تشویق کردند.

سازمان تحقیقات کلیه بریتانیا و شورای مسلمانان، میزبان این گردهمایی بودند.

این پروژه با همکاری داوطلبان، با هدف تشویق مسلمانان به اهدای کلیه راه اندازی شده است. در این جنبش پروفسور مقدی یعقوب متخصص درمان کلیه، دکتر اسماعیل محمد جراح مشاور پیوند کلیه در بیمارستان رویال لندن و دکتر منصور علی سخنران و استاد دانشگاه شرکت داشته و نیاز فوری به اهداء کنندگان کلیه را توضیح دادند.

جان بیگز شهردار تاور هملتز در این گردهمایی گفت: بسیاری از مردم نمی دانند که عدم رسیدگی به بیماری دیابت می تواند منجر به از کار افتادن کلیه ها شود و ما از مردم می خواهیم که با خانواده هایشان صحبت کرده و آنان را آگاه سازند.

لازم به ذکر است نبود اهداکنندگان کلیه در میان اقلیت ها و مسلمانان در بریتانیا یکی از مشکلات پیش روی بیماران مسلمان و اقلیت نیازمند به پیوند کلیه در این کشور می باشد. گفته می شود به دلیل فقدان اهداءکننده مناسب، بیماران اقلیت ها و مسلمانان نسبت به بیماران سفیدپوست، 8 تا 12 ماه بیشتر باید برای دریافت کلیه انتظار بکشند. و همین مسئله آنان را بیشتر از سفیدپوستان در خطر بالای مرگ قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha