پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی خالقی

حوزه/امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه فاطمه (س) الگویی برای همه جوامع انسانی است، گفت: حضرت زهرا (س) می تواند الگویی برای همه جوامع انسانی بویژه جامعه زنان باشد و زنان ما می توانند سبک و سیره زندگی خود را براساس خط و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین حضرت زهرا(س) شکل دهند.

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه اهل سنت درمیان‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که حضرت فاطمه زهرا(س)، جگرگوشه نبی اکرم(ص) و اسوه علم و تقوا  در همه مسائل اخلاقی نمونه‌ و الگو بوده‌اند.

وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) در قبل از ازدواج خویش بهترین یار و یاور حضرت رسول(ص) بودند، تصریح کرد: ایشان بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) نیز در همه مسائل یار و یاور همسرشان مولا امیرالمومنین(ع) بودند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به این‌که مهمان‌نوازی یکی از خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد امیرالمومنین(ع) بود و ایشان هرگز بدون مهمان غذا نمی‌خوردند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در مهمان‌نوازی و تربیت فرزندان بسیار کوشا بوده و همراه و همگام همسرشان امام علی(ع) بودند.

مولوی خالقی با بیان این‌که در بحث مهمان‌نوازی‌ در شأن امام علی(ع) و خانواده ایشان آیه‌ای نازل شده است، ابراز کرد: امروزه باید تمام زن‌های مسلمان در برنامه‌ریزی های خویش برای زندگی‌شان، حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند.

وی فاطمه(س) را الگویی برای همه جوامع انسانی دانست و یادآور شد: حضرت زهرا(س) می تواند الگویی برای همه جوامع انسانی به ویژه جامعه زنان باشد و زنان ما می توانند سبک و سیره زندگی خود را براساس خط و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین حضرت زهرا(س) شکل دهند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و خصوصا افزایش میزان طلاق در جامعه امروزی، عنوان کرد: دلیل این امر آن است که بسیاری از خانواده‌ها در الگوگیری در زندگی‌هایشان چندان موفق عمل نکرده‌اند؛ پای صحبت‌های علما ننشسته‌اند و سرانجام نیز به بن‌بست رسیده‌اند.

مولوی خالقی با اشاره به این‌که زهد، پارسایی، تقوا و حجاب بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) زبانزد خاص و عام بوده، اذعان داشت: آنچه مسلم است آن است که زنان جامعه ما اگر با الگوهای دینی و اخلاقی حضرت زهرا(س) پیش بروند و شکیبایی‌ پیشه کنند، به موفقیت می‌رسند.

وی  ادامه داد: زندگی‌های امروزی سرشار از انواع مشکلات و سختی‌ها است که فقط با صبر  استقامت، همفکری‌ و به ویژه توسل به ائمه اطهار(ع) و از جمله فاطمه‌زهرا(س) می‌توان به حل آن پرداخت.

مولوی خالقی با اشاره به فضایل حضرت فاطمه (س) به نقل از شیعه و سنی، تبیین کرد: برای زیارت و صلوات بر آن حضرت و تسبیحات حضرت، ثواب زیادی قرار داده شده است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha