پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق حجت‌الاسلام آل‌هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: آذربایجان و تبریز باید در اجرای اوامر صادره مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب پیشگام و پیشرو باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) تبریز اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) بابرکت ترین مولود تاریخ بشریت است که از دامانش شجره طیبه امامت رشد و نمو پیدا کرد.

وی افزود: آن حضرت اخلاق نیکو را از پدر بزرگوارشان یاد گرفته و به ارث برده‌ و در خلق و خو آیینه تمام نمای پدر بزرگوارش بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) از چنان مرتبه ایمانی، تربیت اخلاقی و معرفت ایمانی برخوردارند که به مقام عصمت نائل شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بیان داشت: معرفت، علم به دین اسلام، جهاد و ایثار از ابتدا در شخصیت حضرت زهرا (س) شکل گرفته و از صدر اسلام در کنار پیامبر اکرم حضور داشته و نقش مؤثری ایفا کردند.

وی با بیان اینکه از مهمترین وظایف زن در کانون خانواده، همسرداری می‌باشد، گفت: حضرت در این نقش به بهترین نحو وظیفه خود را ایفا کرده و با اطلاعی که از ضرورت این نقش داشتند، آن را برجسته می‌کردند. به حدی که امیرالمومنین(ع) به دفعات زیاد به تمجید آن حضرت پرداخته و به وجودشان افتخار می‌کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: آذربایجان و تبریز باید در اجرای اوامر صادره مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب پیشگام و پیشرو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اضافه کرد: در همین خصوص، امروز جلسه‌ای با حضور مدیران مدارس علمیه برگزار و مقرر شد کارگروهی در مدارس تحت نظر مدیریت استان راه‌اندازی و این مورد را دنبال کرده و نتایج حاصله را عملیاتی و اجرایی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha