جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی معرفی زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی را باعث تاسف دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد صدا و سیما در تبلیغات تلویزیونی خود از زنان بیشتر استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار جمعی از بانوان ارومیه که به مناسبت روز ولادت حضرت زهرا(س) در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد اظهار داشت: با ظهور اسلام ارزش زنان هم مشخص شد. قبل از اسلام مردها از شنیدن این که فرزندشان دختر است ناراحت می‌شدند و از دیدگاه عرب جاهلی زن جایگاه و ارزشی نداشت و حتی با فوت مردی زن او را هم جزء ارث او به حساب می‌آوردند، اما با بعثت پیامبر بجای جنسیت تقوا ملاک برتری انسان‌ شد.

وی ادامه داد: از دیدگاه خدای متعال زن و مرد نسبت به هم‌دیگر هیچ برتری ندارند و آنچه که مایه برتری است، تقوا می‌باشد؛ نوع برخورد پیامبر اسلام(ص) با حضرت فاطمه(س) که وقتی حضرت زهرا وارد خانه می‌شد پیامبر از جای خود بلند می‌شد و دست بی بی دو عالم را می‌بوسیدند. این برخورد پیامبر با حضرت زهرا(س) از دو علت نشأت می‌گرفت، پیامبر می‌خواستند مقام و منزلت حضرت زهرا(س) را نشان دهد و مهم‌تر از این، در آن جامعه جاهلی که ارزش زن در حال سقوط بود، ارزش زنان را به مردم نشان دهد.

وی افزود: در روایات از فرزند پسر به نعمت یاد شده و از فرزند دختر به رحمت، بنابر روایات هر کسی که چندین دختر داشته باشد بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در آیات قرآن و روایات فضایل زنان بیشتر از مردان یاد شده و در دین اسلام ارزش والای برخی زنان به صراحت در قرآن و روایات بیان شده است.

برخورد بزرگان دین با همسران خود به مردم بازگو شود

وی تصریح کرد: خلقت خدای متعال به گونه‌ای است بین زن و مرد محبت و دلداگی ایجاد می‌شود که این باعث استحکام زندگی می‌گردد، باید رفتار علما و بزرگان دین با همسران خود برای مردم بازگو شود، در احوالات امام خمینی(ره) بیان شده است که تا همسرشان بر سر سفره نمی‌نسشتند ایشان دست به غذا نمی‌زدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: در زمان طاغوت از زن استفاده ابزاری و تبلیغاتی می‌کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی زنان جایگاه اصلی خود را پیدا کردند.

وی، معرفی زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی را باعث تاسف دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد صدا و سیما در تبلیغات تلویزیونی خود از زنان بیشتر استفاده می‌کند.

تربیت انسان مهم‌ترین وظیفه زنان است

امام جمعه ارومیه، تربیت فرزند را مهم‌ترین وظبفه زنان عنوان کرد و بیان داشت: بنابر روایات در عالم هستی، اشرف از انسان وجود ندارد و تربیت چنین موجودی با شرافتی بر عهده زنان قرار دارد و عهده‌دار چنین مسئولیتی ارزش زن را نشان می‌دهد و نباید از این مسئولیت شانه خالی کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha