جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروزه بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان استفاده مردم ما از فضای مجازی ۹ ساعت در روز است؛ درحالی‌که این میزان در دنیا روزانه دو ساعت و ۲۰ دقیقه و ۱۶ ساعت در هفته است که این موضوع نشان می‌دهد میزان استفاده ما از فضای مجازی بیشتر از چهار برابر متوسط آن در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، عصر امروز در همایش «خانواده آسمانی» که با حضور طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها در بجنورد برگزار شد، به تبیین شاخص‌ها و بایسته‌های خانواده از منظر اسلام پرداخت.

وی با اشاره به آیه 21 سوره روم، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَمِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکمْ مِنْ أَنْفُسِکمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکنُوا إِلَیهَا وَجَعَلَ بَینَکمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِک لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَکرُونَ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: خداوند در این آیه تأکید می‌کند: یکی از آیات و الطاف او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله‌ای از علم و حکمت حق آشکار است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: محبوب‌ترین و مقدس‌ترین نهادی که خداوند تبارک و تعالی محتوای مهر و محبت آن را جزء آیات الهی معرفی می‌کند نهاد خانواده است.

وی ادامه داد: اگر سیدالشهدایی عزیز خداوند می‌شود، اگر کریم اهل بیت سفره احسانش را در دنیا و آخرت پهن می‌کند و اگر زینب کبرایی زینت پدر و مادر می‌شود به این دلیل است که در بستر خانواده‌ای ارزشی رشد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: به همین دلیل رسول گرامی اسلام(ص) تحکیم بنیان این نهاد مقدس را چنین سفارش می‌کند که نشستن مرد در کنار خانواده‌اش نزد خداوند تبارک و تعالی دوست‌داشتنی‌تر از اعتکاف در مسجد من است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت حضور خانواده در کنار هم گفت: امروزه بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان استفاده مردم ما از فضای مجازی 9 ساعت در روز است؛ درحالی‌که این میزان در دنیا روزانه دو ساعت و 20 دقیقه و 16 ساعت در هفته است که این موضوع نشان می‌دهد میزان استفاده ما از فضای مجازی بیشتر از چهار برابر متوسط آن در دنیا است درنتیجه میزان حضور واقعی اعضای خانواده در کنار هم کاهش می‌یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی اسلامی را به‌عنوان یک عیارسنج برای زندگی بیان کردند و نشان دادند که ما باید با چه عیاری مدل زندگی و رفتار خود را بسنجیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در این راستا معیار اطرافیان و دوستان و ... است، نوع تغذیه و نتایج آن شامل رواج فست فودها و قهوه‌سراها و ... است و در علاقه‌مندی‌ها و رواج مسائلی چون سگ گردانی و ... است که باید نسبت به این موارد توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha