جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر امیر حشمتی کارشناس مسئول آموزش و پژوهش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه

حوزه/ کارشناس مسئول آموزش و پژوهش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه تشیع و تسنن، روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند، در کرمانشاه خبر داد.

 امیر حشمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران که می فرماید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا» و همگى به ریسمان خدا، چنگ زنید، و پراکنده نشوید»، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه تشیع و تسنن در کرمانشاه خبر داد و گفت: مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه تشیع و تسنن به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 کارشناس مسئول آموزش و پژوهش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به حدیث پیغمبر اکرم(ص) که فرمودند:«إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»، افزود: قرآن و عترت پیامبر(ص) مشعل فروزان هدایت و رستگاری انسان مسلمان تا روز قیامت خواهد بود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات حائز یک ویژگی خاص است، اظهار کرد: ویژگی تلفیقی بودن مسابقات قرآن و حضور همزمان طلاب و اساتید حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت استان کرمانشاه است.

حشمتی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات ضمن اینکه می تواند به توسعه فرهنگ قرآنی در استان کرمانشاه کمک کند، گفت: همچنین زمینه سطح ارتقاء دانش و توانمندی طلاب شیعه و اهل سنت را در حوزه قرآنی میسر کند.

کارشناس مسئول آموزش و پژوهش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، ادامه داد: اولین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه، تشیع و تسنن درکرمانشاه برگزار خواهد شد.

حشمتی با اشاره به اینکه در کنار تلفیقی بودن مسابقات قرآن، ویژگی مهمتر آن حضور همزمان طلاب شیعه و اهل سنت در یک محیط قرآنی است، گفت: مسابقات در  یک فضای تعامل قرآنی است که جزءکار ویژه ها و نقاط شاخص مسابقات مذکور می باشد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات طلاب و قاریان توانمند اهل سنت و کشور هم حضور خواهند داشت، بیان داشت: از مدارس علمیه اهل سنت کرمانشاه تعداد قابل توجهی از طلاب و مدرسان به عنوان مدعو شرکت کرده و از کارگاه های جنبی قرآنی بهره مند خواهند شد.

کارشناس مسئول آموزش و پژوهش دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این مسابقات روزهای 23 و 24 اسفند ماه به میزبانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد، گفت: این دوره آزمونی است برای برگزیدگان مسابقات قبلی که با حضور 1600 طلبه برگزار شده بود.

وی با بیان ابراز رضایت از فضای تعاملی میان حوزه های شیعه و اهل سنت در استان کرمانشاه، افزود: این مسابقات ضمن توسعه ارتباطات میان حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت، نتیجتاً لبیک عملی به فرامین وحدت آفرین مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha