جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که روحانیون باید مدافع حقیقی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، گفت: ولایت فقیه ضامن بقای ارزش های اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، شامگاه دوشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه شیراز که در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: از اینکه تعداد بیشتری به جمع روحانیون می پیوندند و در خدمت آحاد جامعه قرار می گیرند به ویژه مسئله مهم هدایت و ارشاد را به دست می گیرند بسیار خرسند و خوشحال هستیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی تصریح کرد: فردی که به تبعیت از انبیای الهی(ع) خود را موظف می داند که برای جامعه اسلامی عنصر مفیدی باشد، قطعا ادامه دهنده راه آنان نیز خواهند بود و جامعه را نیز به این مسیر هدایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روحانیون باید به جامعه حیات ببخشند، خاطرنشان کرد: آنچه خداوند از روحانیون انتظار دارد اجرای تقوا و همان اجرای واجبات و ترک محرمات است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه باید حق تقوا را ادا کنیم، بیان داشت:  طلابی که ملبس به لباس روحانیت می شوند باید حق تقوا را ادا کنند.

وی خطاب به طلاب تازه ملبس شده عنوان کرد: انتظار جامعه از روحانیون این نیست که علامه دهر باشند، بلکه انتظار آنان در حدی است که نیاز ها و پرسش ها را پاسخ دهند، البته نباید انتظار مردم این باشد که هر سوالی را بلافاصله روحانیون پاسخ دهند بنابراین روحانیون باید هر چه بیشتر اندوخته علمی پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید از تحولی که در حوزه های علمیه پیدا شده و رشته های تخصصی بسیاری که در حوزه علمیه قم و دیگر استان ها از جمله شیراز وجود دارد استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین طلاب و روحانیون باید توجه داشته باشند که سیره امامان معصوم(ع) دقیقا در زندگی را رعایت کنند، لباس و عمامه باید ملتزم مبارزه با هوا نفس باشد و حق آن ادا شود.

تولیت آستان مفدس شاهپچراغ(ع) با بیان اینکه لباس روحانیت نباید موجب خودبینی شود، بیان داشت: البته وقار باید رعایت شود، اما این به معنای تکبر و اینکه خود را نسبت به دیگران برتر بدانیم، نیست. تواضع نه فقط برای پدر و مادر و اقوام بلکه باید برای آحاد مردم باشد.

آیت الله دستغیب اظهار کرد: روحانیون باید مدافع حقیقی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند؛ دفاع ناشیانه بسیار خطرناک است، اما دفاع عالمانه با توجه به شرایط و آن چیزی که بنیان و اساس به صورت واقعی دعوت به اطاعات تکریم و تبعیت از ولی امر یک اصل اساسی است. امام فرمودند و امروز نیز تجربه کرده ایم که ولایت فقیه ضامن بقا ارزش های اسلام و انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha