شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اوقاف مصر استاندارد یکپارچه ای برای ساخت مساجد تعیین می کند

حوزه/ وزارتخانه امور اسلامی و اوقاف مصر اعلام کرده سبک استانداردی برای ساخت مساجد تعیین خواهد شد و در ادامه هر مسجدی که از این طراحی تبعیت نکند مجوز فعالیت دریافت نخواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از المانیتور، در کشور آفریقایی مصر که هم اکنون بیش از 100 هزار مسجد با سبک های مختلف معماری دارد، قرار است سبک استانداردی برای ساخت مساجد تعیین شده و از این پس مساجد جدید در این کشور تنها به یک سبک مشخص که توسط وزارت امور اسلامی و اوقاف مصر ارائه شده، ساخته خواهند شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که از این پس طراحی مساجد به یک سبک معماری منحصر به فرد و متمایز خواهد بود. سبک معماری جدید قرار است محصول یک رقابت سراسری باشد که تاریخ آن هنوز مشخص نشده است، گفته می شود این تصمیم در راستای سیاست های مدرنیزه سازی دولت قاهره گرفته شده است.

جابر تایه، رئیس گروه مذهبی در وزارت اوقاف، که نظارت بر این پروژه، را بر عهده دارد در این باره به خبرنگاران گفت: این کد طراحی برای مساجد، بخشی از تلاش های دولت است تا به مساجد ویژگی خاص برگرفته از تاریخچه و فرهنگ اسلامی بدهند.

تایه افزود: پس از تعیین این استانداردها، تنها مساجدی که طراحی آن ها براساس دستورالعمل ارائه شده ساخته شوند مجوز دریافت می کنند.

این مقام مصری گفت که مساجد جدید هم برای نمازهای جمعه و هم اجتماعات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شیخ شاکی عبدالطیف از معاونین اوقاف مصر، ضمن حمایت از این طرح، این تصمیم را پیشرفت در طراحی شهری به ویژه در شهرهای جدید توصیف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha