پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران، حفظ و ترویج دین را مهمترین وظیفه طلاب دانست و گفت: هر کسی در هر سمت و مسئولیتی باید امانتدار، امین و صادق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران، اظهار داشت: کسانی که وارد مدارس علمیه و حوزه می شوند باید دارای شرایط روحی و معنوی خاصی نسبت به دیگران باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: طلاب به علت اینکه در دوران تحصیل خود با کتب دینی و نیز احکام و شریعت مقدس اسلام همراه هستند، همواره باید از تهذیب و اخلاق ویژه ای که مخصوص انسان های وارسته و باایمان است برخوردار باشند.

این استاد حوزوی ادامه داد: شما طلبه ها که به عنوان سرباز آقا امام زمان(عج) تحصیل می کنید، باید به خوبی وظایف خود را بشناسید و به آن عمل کنید و برای جامعه پیرامون خود یک الگوی کامل باشید، البته این صفات مخصوص تنها طلاب و روحانیون نیست، بلکه هر کسی در هر سمت و مسئولیتی باید امانتدار، امین و صادق باشد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: یکی دیگر از وظایف شما طلاب، داشتن اخلاص در تمام امور است؛ رسول اکرم(ص) توجه و تاکید بسیار زیادی بر اخلاص افراد دارند و می فرمایند: «اگر کسی 40 روز خودش را برای خدا خالص نماید، حکمت از قلبش به زبانش جاری خواهد شد».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha