جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیلی پور

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور گفت: امروز دشمنان و در راس آنها آمریکا از طریق قدرت نفوذ زنان، درصدد ترویج بی حجابی و بی عفتی از طریق شبکه های مجازی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره مسابقات قرآن و عترت مدارس علمیه خواهران استان اصفهان  اظهار کرد: ما نباید حضرت زهرا(س) را یک شخصیت ببینیم، بلکه باید بدانیم حضرت زهرا(س) یک سیره هست.

وی، حضرت زهرا(س) را یک آرمان، فرهنگ بزرگ و یک تمدن سترگ دانست و تصریح کرد: ظرفیت شخصیتی فاطمه الزهرا(س) به قدری بالا است که حضرت حجت(عج) می فرماید من الگو از حضرت زهرا(س) می گیریم واین نشان از طراز بالای شخصیتی حضرت زهرا(س) است. بنابراین پرداختن به این شخصیت در جامعه حائز اهیمت است؛ در روایت آمده که یکی از القاب حضرت زهرا(س)، قدر است

وی در توضیح چند اصول و شاخصه از سیره حضرت زهرا(س) بیان کرد: نخستین شاخص، مقام جهاد این شخصیت است، به کسی مجاهد تلقی می شود که از تمام ظرفیت خود برای رسیدن به هدفش استفاده کند.

مسئول بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی اصفهان  تصریح کرد: حضرت زهرا(س) برای رسیدن به اهدافشان تمام وجود تلاش می کردند و قصوری انجام نمی دادند، آن بانوی اسلام در تربیت فرزندان، در شوهرداری، در دفاع از ولایت، در عبادت خداوند و... همواره تمام ظرفیت خود را به میدان می آوردند.

نویسنده کتاب فرهنگ فاطمی گفت: اولین الگویی که ما باید از حضرت زهرا(س) بگیریم این است که از مقام جهاد این شخصیت الگو برداری کنیم، جهاد حضرت زهرا(س) به نحوی بود که حتی در مسائل نظامی و دفاع از ولایت وامام عصر(عج) خود ورود کردند.

وی افزود: مدیریت خانواده دومین شاخصه حضرت زهرا(س) بود، زن باید تربیت و مدیریت نظامات خانواده باشد، این آشفتگی موجود در جامعه به دلیل تضعیف شدن و ایفا نشدن نقش مهم مدیریت خانواده توسط زنان و مادران است

حجت الاسلام نیلی پور عنوان کرد: خداوند رزق سکینه و آرامش در خانواده را از طریق زن به مرد می دهد، بنابراین زن باید هنر ایجاد آرامش در خانواده را داشته باشد.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در خانه خود دارالتعلیم راه اندازی کرده بودند و این امر باید در خانه ها توسط زنان امروز ایجاد شود، جابربن عبد الله انصاری شاگرد حضرت زهرا(س) بود.

مسئول بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی اصفهان  یادآور شد: صحیفه الزهرا(س) دستاور بزرگ علمی حضرت زهرا در پشتیبانی از مقام ولایت است، این کتاب یکی از پشتوانه های حضرت امام صادق(ع) و حضرت حجت(عج) است، امام خمینی (ره) هم جز معدود افرادی هستند که در وصیت نامه خود به این صحیفه اشاره کرده اند.

وی بیان کرد: علم حضرت زهرا(س) همه اش آسمانی بوده، تمام علم ما هم زمینی است، اگر بخواهیم  به علم زهرایی برسیم، باید تهذیب پیشه کنیم تا به علم آسمانی نائل شویم، لذا توصیه شده در شب های قدر علم بخواهیم.

حجت الاسلام نیلی پور عنوان کرد: ساده زیستی از دیگر شاخص های سیره حضرت زهرا(س) است، امروز این امر باید بیش از پیش فرهنگ سازی شود، در سایه این فرهنگ برکات زیادی وجود دارد.

مسئول بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی اصفهان  در ادامه خطاب به خواهران طلبه گفت: باید یکسری ماموریت های خاص و ویژه برای طلاب خواهر تعریف شود، رگ و ریشه و بنیان حوزه های علمیه خواهران اصفهان، بانو مجتهده امین است که یک شخصیت جهانی است، بنابراین ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد

مولف حوزوی متذکر شد: امروزه کمالات خواهران طلبه اگر بیشتر از برادران طلبه نباشد کمتر نیست، بنابراین باید با یک سازماندهی موثر از ظرفیت خواهران طلبه در عرصه تربیتی بهره ببریم، قطعا می دانیم که 60 نفر از یاران خاص امام عصر(عج) از زنان هستند.

مسئول بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی اصفهان  اظهار کرد: بانوان و طلاب باید در عرصه فرهنگ سازی امور تربیتی مختلف چون حجاب فعالیت کنند، امروزه دشمنان ما و در راس آنها امریکا در این زمیه تلاش دارد و از طریق قدرت نفوذ زنان درصدد القا بی حجابی و بی عفتی از طریق شبکه های مجازی هست.

  

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha