سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی دولابی

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: از همه حافظان قرآن کریم می‌خواهم از این روزی و نعمت که در اختیارشان قرار گرفته انفاق کنند، به این نحو که می‌توانند خانه خود را به مرکزی برای آموزش کلام وحی تبدیل کنند و هر چند به تعداد کم اما سعی کنند دیگران را با قرآن آشنا سازند .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم طرح کاتبان وحی که در کانون حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روایتی می‌فرمایند از لذت‌های دنیا، سه چیز را دوست دارم و برای آنها وقت می‌گذارم که نخستین آنها تلاوت کتاب ‌الله است.

وی افزود: سوال اینجاست که چرا برخی انسان‌ها از تلاوت قرآن لذت نمی‌برند و حتی از انس با کلام وحی، سختی و دشواری احساس می‌کنند؟

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن سخن خداست گفت: خداوند برآورده کننده همه نیازهای آدمی بوده و همه هستی ما وابسته به اوست، همه مشکلات به دست خدا حل می‌شود و او علم به همه چیز است بنابراین اهمیت قرآن از همینجا معلوم می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل لذت نبردن از سخن گفتن با خداوند این است که به نقش و جایگاه پروردگار در عالم هستی توجه نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به این حقیقت که خداوند نیازهای بندگانش را بهتر از خودشان می‌داند گفت: حضرت زهرا(س) در دعایی می‌فرمایند تو را به خصوصیات قسم می‌دهم که بهتر از همه ما همه چیز را می‌دانی و دیگر اینکه قدرتی داری که می‌توانی همه مشکلات و کمبودهایم را برطرف کنی؛ این سخنان نشان‌دهنده جایگاه پروردگار عالم در زندگی انسان دارد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سخن گفتن با خداوند در صورتی که ایمان و توجه لازم با او وجود داشته باشد، بهترین و بیشترین لذت را برای آدمی به ارمغان می‌آورد.

وی گفت: توصیه من به همه حافظان قرآن این است که برای نگهداری این ثروت عظیم، نیاز به مداومت و تمرین پی در پی دارند و این قدرت جز به دست نمی‌آید، مگر اینکه آدمی در مورد خدای عالم و نازل‌کننده قرآن تأمل و تفکر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمینحاج ابوالقاسم با بیان اینکه قرآن شفای همه انسان‌هاست عنوان کرد: تفاوت این کتاب با دیگر کتاب‌ها در واقع همان تفاوت خداوند با سایر گویندگان و نویسندگان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از همه حافظان قرآن کریم می‌خواهم از این روزی و نعمت که در اختیارشان قرار گرفته انفاق کنند، به این نحو که می‌توانند خانه خود را به مرکزی برای آموزش کلام وحی تبدیل کنند و هر چند به تعداد کم اما سعی کنند دیگران را با قرآن آشنا سازند و هر حافظ کلام خدا، حداقل 10 نفر را وارد این وادی پر برکت کند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha