جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پذیرش گیلان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه گیلان از ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خبر داد و گفت: مدارس علمیه استان گیلان همزمان با حوزه های علمیه کشور برای سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش طلبه از میان داوطلبان واجد شرایط می کنند.

حجت الاسلام حمیدرضا صابرپور معاون آموزش حوزه علمیه گیلان در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در رشت، با اعلام آغاز ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، گفت: مدارس علمیه استان گیلان همزمان با حوزه های علمیه کشور برای سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش طلبه از میان داوطلبان واجد شرایط تحصیل در حوزه می نماید.

وی افزود: هم اکنون حدود  1100 طلبه برادر در 14 مدرسه علمیه در استان گیلان و در سطوح یک تا چهار مشغول به تحصیل هستند که از میان آنها غیر از مدرسه علمیه نائب الصدر که مختصّ به تحصیل طلاب در سطح عالی می باشد، 13 مدرسه علمیه پذیرای داوطلبان جدید واجد شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در حوزه های علمیه خواهند بود.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان، هدف گذاری امسال در جذب طلاب جدید الورود را کیفی گزینی دانست و تصریح کرد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی، سلامت روحی و جسمی داوطلب، موفقیت در آزمون ورودی و قبولی در مصاحبه، از جمله شرایط عمومی داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه می باشد.

وی اظهار کرد: حداقل مدرک تحصیلی برای علاقمندان به تحصیل دروس حوزوی، قبولی پایه هشتم دوره اول متوسطه است که با رعایت شرایط سنّی اعلام شده و در صورت نداشتن منع قانونی از لحاظ نظام وظیفه، امکان پذیرش داوطلبان پایه های بالاتر و مقاطع دیپلم و دانشگاهی تا دکتری نیز وجود دارد.

حجت الاسلام صابرپور در پایان متذکر شد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه معاونت آموزش حوزه های علمیه، به نشانی اینترنتی www.howzeh-qom.ir  مراجعه و یا با شماره 33612595-013 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حسین محمد قلی زاده IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اگر بخواهم در حوزه به صورت غیر حضوری درس بخوانم باید چی کار کنم آخه الان داشجو املطفا کمک کنید