پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگان درجه یک برادران اهل سنت از جمله امام فخر رازی وجود مقدس حضرت زهرا(س) را معجزه می دانند، گفت: همان چیزی که در مورد نزول سوره مبارکه کوثر شنیده ایم، این ها هم این حرف را می گویند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امروز در دیدار با مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: نظام هستی در عالم تکوین و عالم تشریع نظام احسن است.

وی بیان داشت: آنچه که خدا آفریده براساس هدف حکمت مطلق الهی یک مطلب است و آنچه که بشر برخورد کرده این بوده است که از همان مواد اولیه زشت ترین موجود را ساخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از شئون زن، مادر بودنش است و اصولا کلمه "امّ" بر چیزی اطلاق می شود که زیرساخت های اصلی مرتبط با اوست، عنوان کرد: کلمه مادر در جاهای دیگر هم رایج است، همچون عبارت "ام القرا" یا در تولیدات صنعتی می گویند "صنایع مادر" که اینها از کلمه امّ گرفته می شود که از آنها پیداست در نظام خلقت یکی از شئون زن، مادر بودنش است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان باید قبلا جهان شناسی و مبدا شناسی و ... را به صورت تحقیقی درک کند، گفت: بعد مشخص شود این مادر چه چیزی می خواهد بپرورد و براساس این مکتب شناسی، مادر شناسی به عنوان یک جزء مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه همواره آنهایی که انسان نبودند و نیستند مخالف این مباحث هستند، متذکر شد: حکومت های فاسدی که از انسان به عنوان گروه های دیگری از موجودات یاد می کنند که باید او را تصاحب کرد و این دیدگاه نه عقل نه فلسفه و نه علم برایش مطرح نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هرچه خدا زیبا آفریده ما زشتش کرده ایم؛ زن یک عروسک و ابزار شده و جایگاه عظیمی که در نظام خلقت دارد گم شده است.

حجت الاسلاموالمسلمین عبادی، مهمترین مسئله انسان را خودشناسی دانست و بیان داشت: خدا در قرآن وقتی می خواهد ما را تنبیه کند می فرماید آنها را به فراموشی خودشان دچار کردیم.

وی ادامه داد: در مباحث تشریعی نیز می بینیم تحریفاتی ایجاد شده و بشر در طول تاریخ همواره جاده صاف کن هوای نفس بوده است که آنجا دیگر دین معنا نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیات قرآن مطرح کرد: کسی که می خواهد دنبال هوای نفس برود دلیل نمی خواهد و نمی پذیرد، تصمیمش را گرفته است و مثل بقیه حیوانات بلکه بدتر عمل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بزرگان درجه یک برادران اهل سنت از جمله امام فخر رازی وجود مقدس حضرت زهرا را معجزه قرآن می دانند، گفت: همان چیزی که در مورد نزول سوره مبارکه کوثر شنیده ایم، این ها هم این حرف را می گویند که دشمنان پیامبر اکرم از ایشان به ابتر تعبیر کرده بودند که خدای متعال مورد میلاد حضرت زهرا(س) را نازل فرمود و ما بعد از صدها سال در آن دوران، چشم باز می کنیم، می بینیم چقدر زیبا سخنان خدا تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همانطور که در قرآن آمده و خدا وعده داده است، آنهایی که طعنه می زدند، می گویند امروز ما از جریان بنی امیه و دیگر جریانات، آدم سالمی که باقی مانده باشد نمی بینیم، اما از نسل حضرت رسول چه در کمیت و چه در کیفیت افراد زیادی در طول تاریخ وجود دارند.

امام جمعه بیرجند اعلام کرد: صهیونیست ها براساس انچه که در دشمنی با پیغمبر و اسلام داشتند و امروز نیز با مسلمانان دارند، برای اینکه به اسلام و مکتب اهل بیت آسیب برسانند متخصصین ممهزی را در شناخت هر یک از علوم قرار داده اند که اول شناسایی کنند و بعد از نقطه ضعف وارد شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد: در طول تاریخ و امروز از جهت تحصیلات علوم دینی و پیشتازی، همواره فرزندان علی و زهرا از جهت تاثیرگذاری به گونه ای بوده اند که غالب مراجع تقلید با اینکه جمعیتشان کمتر بوده، از این گروه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: یکی از آنها بنیان گذار جمهوری اسلامی است، محمدباقر صدر و علمایی دیگر از این قبیل وجود دارند.

وی افزود: در مورد کیفیتی که در فرزندان زهرا است، علمای اهل تسنن به عنوان معجزه می گویند اما اگر اینها معجزه هستند، نباید موجب بی مهری قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه همانطور که قرآن قابل تحریف نیست ائمه معصومین نیز قابل تحریف نیستند، اظهار داشت: همواره فرزندان علی و زهرا به شهادت رسیدند و خیلی از مواقع جرأت نمی کردند بگویند از اولاد علی و زهرا هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آیت الله شاه آبادی و بزرگان خبر داشتند که حاج آقا روح الله منشأ یک انقلاب خواهد شد که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، خاطرنشان کرد: در آزمایش بزرگی قرار داریم که نفاق و دورویی دنیا را پر کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: امیدواریم خدا توفیق دهد که حق و عدل را از این حرکت های گمراه کننده جدا کند و حق را با هیچ چیز معامله نکند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha