سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 481958
۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
در جشنواره غدیر شاعران زبان به مدح امیر المؤمنین(ع) گشودند

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه ۳ هزار شاعر در فارس وجود دارد، گفت: استان فارس زادگاه شاعران بوده است از این رو استان فارس سه هزار شاعر را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین مرادی، صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره شعر ترنم حماسه که در سالن گردهمایی مجتمع طلائیه نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به تفسیر سوره مبارکه کوثر  اظهار داشت: نخستین معجزه که اقتدار حضرت زهرا(س) را نشان می دهد واژه "ان" در این سوره است.

وی با بیان اینکه خداوند هنگامی می خواهد اقتدار خود را نشان دهد از واژه "انا" استفاده می کند، افزود: خداوند اگر بخواهد رحم و بخشش خود را نشان دهد از واژه "انی" استفاده می کند.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: واژه "اعطینا" در سوره مبارکه کوثر فقط در یک جا به کار برده شده و خداوند نمی خواهد این نعمت خود را بردارد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای 80 هزار سید است، بیان داشت: 80 میلیون سید در جهان وجود دارد که با سید اهل سنت نیز 100 میلوین و 200 هزار نفر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی تصریح کرد: موفقیت در جنگ تحمیلی از برکت حضرت زهرا(س) است؛ چراکه رمز بسیاری از عملیت ها در جنگ تحمیلی با یا زهرا(س) بود که نشانگر جایگاه حضرت زهرا(س) است.

وی شعر را جزو طبیعت انسان دانست و خاطرنشان کرد: سرودن شعر حتی در طبیعت حضرت آدم بوده و بسیاری از انبیا الهی(ع) نیز در این عرصه شعر می سرودند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان  اینکه 3 هزار شاعر  در فارس وجود دارد، ابراز کرد: استان فارس زادگاه شاعران بوده است از این رو استان فارس سه هزار شاعر را در خود جای داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha