سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ با اذن حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، از این پس نماز جمعه اهل سنت استان در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست شماری از علمای اهل سنت خراسان شمالی، بابیان این‌که نماز جمعه، رسانه‌ای دینی، قرآنی، هدایت بخش، هشداردهنده و اخلاقی است، تصریح کرد: نماز جمعه، هر هفته به مردم آگاهی و بصیرت می‌دهد و این نماز هفته‌ای باید بتواند جهان اسلام را رشد دهد و بصیرت‌ها را نافذ و نااهلان و نامحرمان را معرفی کند.

وی ادامه داد: نماز جمعه تشریفاتی نیست و باید مایه ارتقای حکومت اسلامی شود، در غیر این صورت تأثیری ندارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: نماز جمعه، نمازی عبادی و سیاسی است که در عبادت و سیاست برگرفته از عبادت در آن موج می‌زند و باید جامعه دینی به‌وسیله آن آگاهی داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: دشمنان با اصل اسلام مخالف‌اند و کاری به شیعه و سنی بودن ما ندارند و چون آن‌ها حکومت اسلامی را مزاحم تمدن غربی می‌بینند با ما مخالفت می‌کنند و همواره توطئه پردازی و تفرقه‌افکنی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که امروز سخن از تفرقه سم است، افزود: هر کس و هر حلقومی برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی حرف بزند، مزدور و دست‌نشانده انگلیس است و این از سخنان رهبر فرزانه انقلاب است.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه گفت: اسلام بر هر دینی برتری دارد و این وعده و گفته خداوند است و نباید مسلمانان زیر بار دشمنان بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: انقلاب ما مائده آسمانی و هدیه الهی است و اگر این‌گونه نبود، دشمنان تا امروز همچون نهنگی ما را از پای درآورده بودند.

در پایان این دیدار با اذن نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، مقرر شد نماز جمعه برادران اهل تسنن در مسجد رسول اکرم(ص) بجنورد برگزار شود.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 836 هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن‌های سنی مذهب تشکیل می‌دهند که اغلب آن‌ها در سه شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha