پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شناخت ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) برای همه اعم از زن و مرد لازم است؛ اما به‌طور خاص بانوان و مادران ما باید با این بانوی بزرگوار بهتر، بیشتر، عمیق‌تر و دقیق‌تر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در نشستی با طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز مادر، به تبیین جایگاه رفیع زن در منظر اسلام پرداخت.

وی با اشاره به سبک زندگی فاطمی در این زمینه، اظهار کرد: سبک زندگی معصومان و سیره عملی آن بزرگواران برای ما حائز اهمیت فراوانی بوده و باید زندگی و حیات خود را بر اساس آن سیره و برنامه‌های زندگی حیات‌بخش اولیای الهی و ائمه اطهار تنظیم کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: در این راستا باید به‌صورت مرتب این سیره را بازخوانی کرده و ببینیم ما در کجای این سیره قرار گرفته‌ایم و اعمال و رفتار ما تا چه میزان با سیره عملی اهل بیت منطبق است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در حقیقت منجیان اصلی ما در روز قیامت هستند، افزود: باید زندگی معصومان، اندیشه‌های بلند آن‌ها، کارکردهای عملی این بزرگواران، موضع‌گیری‌های سیاسی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی آن‌ها را شناخته و تلاش کنیم منطبق با این الگوها حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: نتیجه و خروجی تربیت و پرورش در مکتب اولیای الهی، شهدا و انسان‌های وارسته‌ای هستند که به بالاترین و والاترین درجه انسانیت راه یافته و قله‌ها را فتح می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه معرفت‌شناختی، گام نخست ما شناخت شخصیت‌های عظیم است که این مهم با عقول عادی ممکن نیست، زیرا درک عمق عظمت شخصیت ائمه اطهار(ع) که نور واحد بوده و تجلی خداوند متعال از حیث صفات هستند برای ما بسیار دشوار است.

حجت‌الاسلام جعفری با گرامیداشت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام، با بیان اینکه باید بدانیم زهرای مرضیه در مراحل و شئون مختلف زندگی چگونه عمل کرده‌اند، اضافه کرد: باید همه ما در این موضوع که تاکنون چقدر توانسته‌ایم ابعاد شخصیتی زهرای مرضیه را بشناسیم تفکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این شناخت برای همه اعم از زن و مرد لازم است؛ اما به‌طور خاص بانوان و مادران ما باید با این بانوی بزرگوار بهتر، بیشتر، عمیق‌تر و دقیق‌تر آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha