پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری، گفت: همه زنان مبارز و انقلابی و برجسته می توانند از زندگی و سیره کوتاه اما پربرکت حضرت درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها که با حضور بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، بیان کرد: حضرت فاطمه(س) استمرار اسوه حسنه پدر گرامی شان نبی مکرم اسلام(ص) و مظهر رضای الهی و غضب ربوبی و سیده بانوان جهان به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان الگوی جامع و برتر برای همه نسل ها معرفی شده اند، و شاید همین رمز روایت امام حسن عسکری علیه السلام است که فرمودند: «نحن حجة الله علی الخلق وجدتنا فاطمه حجه الله علینا...».

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، حضرت فاطمه(س) را اسوه تمام جهانیان در ابعاد مختلف زندگی خواند و ادامه داد: امام خمینی(ره) نقش زن را در تربیت بسیار مهم می دانند و می فرمایند: «اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملت ها گرفته شوند، ملت ها به شکست و انحطاط کشیده می شوند».

حسینی واعظ زن را مربی خانواده نامید و اظهار کرد: سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است، زیرا زن با تربیت صحیح خود می تواند نسلی را تربیت و جامعه ای را آباد کند.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری، در راستای الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، گفت: همه زنان مبارز و انقلابی و برجسته می توانند از زندگی و سیره کوتاه اما پربرکت حضرت درس بگیرند.

استاد حوزه اضافه کرد: از جمله تعالیمی که حضرت فاطمه(س) در مورد آن نهایت اهتمام را داشتند، مراعات شرافت زن و حفظ عفت بود، به طوری که بر اساس روایات، اعجاب رسول گرامی اسلام را بر می انگیختند.

حسینی واعظ در پایان ضمن سفارش بر تاسی به سیره حضرت زهرا(س) در رویایی با بسیاری از مشکلات و مسائل، تبعیت از سیره حضرت را مهم شمردن مسئولیت مهم مادری و انجام هر چه بهتر این رسالت دانست.              

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha