سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمد رضا ضمیری - انجمن مطالعات اجتماعی

حوزه/ باید در گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، مدارس علمیه خواهران فعالیت‌های کیفی‌تر و تحصیلات علمی تخصصی‌تری داشته باشند، مدارس علمیه خواهران باید مجتهده پرور و محلی برای پرورش صاحب‌نظران علمی زن در همه عرصه‌های موردنیاز باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام  ضمیری در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه قم بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) بر مبنای اخلاص بنا گردید و برای احداث این مدرسه سرمایه معنوی گذاشته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم عنوان کرد: از برکات انقلاب اسلامی رونق و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور است و پیش از انقلاب اسلامی مدارس علمیه خواهران اندکی در حوزه علوم اسلامی فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری حضور بانوان طلبه در این کشور رشد زیادی یافت و زنان در این عرصه متعالی توانایی حضور پیدا کردند، امروز واقعاً حجم کمی و کیفی خواهران در این عرصه قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام ضمیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زن شخصیت داد و نشان داد زن با حجاب و عفاف، می‌تواند علم و هنر را در همه عرصه‌ها شکوفا کند تشریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران پرورش‌دهنده افرادی فرهیخته، صاحب‌نظر، تحصیل‌کرده و مجتهدات عالمه است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم بیان کرد: باید در گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، مدارس علمیه خواهران فعالیت‌های کیفی‌تر و تحصیلات علمی تخصصی‌تری داشته باشند، مدارس علمیه خواهران

باید مجتهده پرور و محلی برای پرورش صاحب‌نظران علمی زن در همه عرصه‌های موردنیاز باشند.

خاطر نشان می شود: در ادامه این مراسم خانم سائری مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) با بیان اینکه بانوان طلبه در عرصه‌های فردی و اجتماعی حافظان بصیر و توانمند انقلاب اسلامی خواهند بود، اظهار کرد: از خداوند متعال برای خواهران طلبه‌ای که در این مدرسه تحصیل می‌کنند توفیق مجاهدات علمی و خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت را طلب می‌کنم.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha