جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در اوضاع کنونی تحریم، تفکر بسیجی گره‌گشای مشکلات کشور خواهد بود و امروز همه باید از مسئولین و مردم با تفکر بسیجی وارد میدان شوند و مشکلات را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه مجمع عالی بسیج استان اظهار داشت: با ظهور اسلام هر دو دیدگاه مردسالاری و زن سالاری از بین رفت و اسلام ملاک برتری را تقوای الهی قرار داد.

وی ادامه داد: امروز غرب با داعیه‌دار زن‌سالاری، زن را به اسارت کشیده و از آن به عنوان وسیله و ابزار استفاده می‌کند و این از دیدگاه اسلام کاملا مردود است، اسلام زن و مرد را برابر می‌داند و در مواردی هم فضائل زن را بیشتر از مرد بیان کرده است.

امام جمعه ارومیه افزود: در مقام و فضیلت حضرت زهرا(س) همین بس که وقتی حضرت زهرا(س) وارد منزل می‌شدند پیامبر به احترام ایشان از جای خود بلند می‌شدند و حضرت زهرا(س) را در جای خود می‌نشاند و می‌فرمود، پدرت فدای تو باشد و پیامبری که تمام سخنانش وحی است، در مورد حضرت زهرا(س) هم از وحی سخن می‌گوید.

وی بیان داشت: این اندازه احترام به یک زن توسط پیامبر(ص) در آن دوره جاهلی بی‌نظیر بود که پیامبر با این رفتارش هم مقام و منزلت حضرت زهرا(س) را به رخ مردم می‌کشد و هم به مردم بیان می‌کرد که در اسلام  زن و مرد بر هم‌دیگر فضیلت و برتری ندارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: وجود نازنین حضرت معصومه(س) به عنوان یک زن نمونه در اسلام، در شهر مقدس قم این شهر را به پایگاه دینی و فکری جهان اسلام تبدیل کرده است و مراجع و بزرگان دینی دفن شدن در کنار قبر حضرت را بزرگترین آمال خود می‌دانند که این خود از دیگر نشانه‌های ارزش زن در اسلام است.

وی گفت: امروز برای جذب مکاتب و افکار مختلف به اسلام باید زیبایی‌های دین به دنیا تبلیغ شود و انقلاب اسلامی و عزت کشور از برکت اسلام است که با تدابیر امام خمینی(ره) به عنوان رهبر الهی و دینی به بار نشست و امروز بسیج مهم‌ترین حامی و مدافع این تفکر و در کشور است که امام امت از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: خدمات چهل ساله بسیج به مردم و کشور بی‌نظیر بوده است و در اوضاع کنونی تحریم، تفکر بسیجی گره‌گشای مشکلات کشور خواهد بود و امروز همه باید از مسئولین و مردم با تفکر بسیجی وارد میدان شوند و مشکلات را حل کنند، بسیج با بصیرت خود فتنه‌ها را خاموش کرده و امام با ایجاد بسیج بقاء انقلاب را دائمی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha