جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر در جشن میلاد حضرت زهرا (س) گفت: سیره‌ی حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای اداره امور خانواده در جامعه‌ی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در آیین گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در نمازخانه اداره کل اظهار داشت: سیره‌ی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای اداره امور خانواده در جامعه‌ی اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به احترام ویژه‌ای که حضرت رسول (ص) به حضرت فاطمه(س) داشت، افزود: در جوی که فرهنگ غالب نگاه ویژه‌ای به فرزند ذکور داشت و حتی هنوز هم آن نگاه در جاهایی وجود دارد، خداوند حضرت زهرا (س) را به عنوان خیر کثیر به پیامبر اسلام(ص) عطا فرمود.

وی با اشاره به شان نزول سوره کوثر افزود: مشرکین به این دلخوش بودند که پیامبر اسلام(ص) ابتر است و در دوران پس از پیامبر آنها به آداب و رسوم آبا و اجداد خود بر می‌گردند و این موضوع باعث مکدر شدن خاطر پیامبر می‌شد، اما نعمت وجودی حضرت زهرا(س) خط بطلانی بر عقاید انحرافی دشمنان کشید و مایه قوت قلب پیامبر شد.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: حضرت زهرا(س) در کنار پیامبر اسلام قرار داشت و جسارت‌ها، اهانت‌ها و توهین‌های بیرون از خانه با لبخندهای حضرت زهرا(س) تسلی‌بخش غم‌های پیامبر(ص) بود و علی‌رغم صغر سنی که داشت پیامبر اسلام آن حضرت را ملقب به ام ابیها کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) قداست و جایگاه ویژه‌ای برای حضرت زهرا(س) قائل است و در حدیثی می فرماید: اگر کسی حضرت زهرا را اذیت کند پیامبر را اذیت کرده و هرکس پیامبر را اذیت کند خدا را اذیت کرده است.

 حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های ممتاز حضرت زهرا(س)  ادامه داد: سیره حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جامعه مسلمین است.
 وی فضائلی مانند عبادات، مباحث و مسائل اجتماعی و دینی، دفاع از نبوت، دفاع از کیان و حریم امامت و ولایت و انفاق به فقرا را از ویژگی‌های ممتازی دانست که به صورت مشترک برای زنان و مردان جامعه قابل الگوپذیری هستند و باید از این ها درس گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: عفاف و حجاب، حیا، خانه‌داری، شوهرداری، تربیت فرزند و مدیریت خانواده از ویژگی‌های ممتازی هستند که برای بانوان بیشتر قابل استفاده هستند و اگر این سبک زندگی در جامعه اجرا شود آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha