پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید زنان جامعه ما در رفتار و گفتار خود الگو باشند تا بتوانند زیبایی‌های زندگی تراز اسلامی و انقلابی را به‌گونه‌ای به جهان نشان دهند که زن غربی را به سمت اسلام و انقلاب سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در همایش مطلع عشق که با حضور طلاب و روحانیان متأهل و خانواده های آنها در بجنورد برگزار شد، به تبیین نقش زن در جامعه اسلامی پرداخت.

وی افزود: امروز باید زنان جامعه ما در رفتار و گفتار و سیره خود الگو باشند تا بتوانند زیبایی‌های زندگی تراز اسلامی و انقلابی را به‌گونه‌ای به جهان نشان دهند که در تحقق آرمان‌های انقلاب در بیانیه گام دوم و در عصر جدید انقلاب اسلامی زن غرب را به سمت اسلام و انقلاب اسلامی سوق دهند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رسالت خانواده‌های حوزوی و خانواده‌های مؤمن و انقلابی این است که با استفاده از فضای مجازی و سایر ابزارها و روش‌های موجود، موج مهاجرت افکار و سلایق و سبک زندگی به سمت غرب را به سمت‌وسوی جذب گردشگر فکری و اندیشه‌ای بکشانند.

وی با اشاره به نقش ویژه بانوان و مادران در هدایت جامعه به سمت صلاح و سداد، تصریح کرد: در آیه 10 سوره تحریم می‌خوانیم: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ ۖ کانَتَا تَحْتَ عَبْدَینِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَینِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یغْنِیا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیئًا وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ».

حجت‌الاسلام سالاری مگی گفت: بر اساس این آیه خدا برای کافران، زن نوح و زن لوط را مثال آورد که تحت فرمان دو بنده صالح خدا بودند و به آن‌ها نفاق و خیانت کردند، آن دو شخص با وجود مقام نبوت نتوانستند آن‌ها را از قهر خدا برهانند و به آن‌ها حکم شد که با دوزخیان در آتش درآیید.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: یعنی سوق دادن جامعه به سمت ایمان و کفر در درجه نخست از طریق خانواده و در رأس آن از طریق مادر و همسر است.

وی اضافه کرد: در دعای امام زمان(عج) می‌خوانیم «وَ عَلَی النِّسَاءِ بِالْحَیَاءِ وَ الْعِفَّه؛ بر زنان شرم و عفت عنایت کن» که این نشان می‌دهد در جامعه آرمانی مهدوی، خواسته حضرت ولی‌عصر(عج) از بانوان رعایت حریم و شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha