پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری مدیرکل اوقاف قم

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: اکنون ۲۰ هزار نفر در استان مشغول حفظ قرآن کریم هستند که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها در زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش و مابقی در موسسات قرآنی و بقاع متبرکه قرآن را حفظ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم، با اشاره به آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، گفت: این آزمون در ساعت 8:30 در روز پنج شنبه نهم اسفندماه در دانشگاه قم به صورت مشترک توسط اداره اوقاف و اداره ارشاد برگزار می‌شود، هدف از برگزاری آزمون، ترویج  حفظ قرآن کریم در جامعه است، در ساعت 11 همان روز هم شاهد برگزاری آزمون مفاهیم قرآن در این دانشگاه خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: استان رتبه‌های خوبی را در آزمون کتبی طرح تربیت حفظ قرآن به دست آورده و قم رتبه نخست را در ثبت نام در این آزمون کسب کرده، این مساله با وجود کم بودن جمعیت استان قم نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر است؛ باید گام‌های بلندی در زمینه تقویت موسسات مردمی در حوزه قرآن در استان قم برداشته شود و اداره اوقاف استان در این زمینه آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به ثبت نام حافظان کل قرآن کریم در آزمون تربیت حفظ قرآن خاطر نشان ساخت: 452 نفر از حافظان کل قرآن کریم در استان در این آزمون ثبت نام کردند.

مدیرکل اوقاف  قم در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش ملاصادق قمی تحت عنوان" عالم واقف" در شهر قم اظهار کرد: این همایش برای تجلیل از یک عالم واقف در روز پنج شنبه نهم اسفندماه از ساعت 9 صبح در مدرسه دارالشفا با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه و با حضور شخصیت‌های ملی و استانی برگزار می‌شود، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام روحانی نژاد مدیر مرکز فقهی و حقوقی سازمان اوقاف در همایش سخنرانی می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از جمله وقفیات ملاصادق قمی یک مدرسه علمیه و رقبات متعلق به آن مدرسه شامل زمین‌های کشاورزی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: 10 هزار و 190 نفر در آزمون کتبی طرح حفظ قرآن کریم در استان قم ثبت نام کردند، در حالی که این رقم در سال گذشته حدود 9 هزار و 400 نفر بود، امسال سه هزار و 373 نفر مرد و 6 هزار و 817 نفر زن در این آزمون کتبی طرح حفظ قرآن کریم در استان شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان گفت: اکنون 20 هزار نفر در استان مشغول حفظ قرآن کریم هستند که 15 هزار نفر از آن‌ها در زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش و مابقی در موسسات قرآنی و بقاع متبرکه قرآن را حفظ می‌کنند.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha