شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی در خوزستان

حوزه/ امام جمعه اهواز، منع واردات و استفاده از تولیدات خارجی را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: تا دولت قاطعیت نداشته باشد وضع اقتصادی کشور همین‌طور باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار با دکتر حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، به بیان مشکلات مردم خوزستان پرداخت و گفت: اولین درخواست من از شما که باید به هیئت دولت و شخص رئیس جمهور برسانید، حل کردن هرچه سریع‌تر معضل گرانی گوشت است که باید با تصمیم منطقی و قاطعانه و جلوگیری از قاچاق، قیمت آن را کنترل کرد.

قوه قضاییه به کمک دولت بیاید

وی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه، باید به کمک دولت آید و با تخلفات صورت گرفته، قاطعانه برخورد کند، اظهارداشت: لازم است که قوه قضاییه به‌طور جدی وارد مسئله مقابله با اشرار اقتصادی و مفسدین شده و برخورد بسیار سخت و به دور از ترحمی داشته باشند؛ چراکه این مفسدین در بدترین شرایط کشور این بلاها را بر سر مردم آورده و مستحق ترحم نیستند.

لزوم اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به مشکل بی‌کاری و وضعیت بد اقتصادی، تصریح کرد: می‌دانم که شرایط اقتصادی کشور شرایط خوبی ندارد! اما امیدوارم با اجرای صحیح و درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین رو آوردن به تولید داخلی و منع واردات و عدم تولیدات خارجی، اوضاع اقتصادی کشور سر و سامان گیرد.

منع واردات و استفاده از تولیدات خارجی، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است

آیت الله موسوی جزایری، منع واردات و استفاده از تولیدات خارجی را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: آمریکایی که امروز به بهانه‌های مختلف قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را دارد، روزی از ورود کالاهای چینی به کشورش ممانعت کرد؛ چراکه بازارهایش پر شده بود از اجناس چینی! اما نهایتاً با فعال کردن تولیدات داخلی و ایجاد قوانین سخت واردات، کالا و بازار داخلی خود را تقویت و استحکام بخشید.

وی تصریح کرد: دولت باید با حمایت از تولید داخلی و افزایش کیفی و کمی محصولات، ضمن اشتغال آفرینی، قیمت کالاهای داخلی را کاهش دهد؛ که با این اقدام بسیاری از مشکلات کشور حل خواهند شد.

عدم قاطعیت دولت در مبارزه با مفسدین اقتصادی

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با انتقاد از عدم قاطعیت دولت در مبارزه با مفسدین اقتصادی، گفت: دولت باید چنان ابهتی داشته باشد که مفسدین و خلاف‌کاران اقتصادی از آن بترسند و جرئت نکنند که سر دستگاه‌های اجرایی و مردم کلاه گذارند! اگر دولت قاطعیت نداشته باشد، همه‌چیز از بین می‌رود.

وزارت علوم در رسیدگی به مشکلات دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) کوتاهی کرده است

آیت الله موسوی جزایری، در پایان از کم‌کاری وزارت علوم در رسیدگی به مشکلات دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) سخن گفت و تصریح کرد: مراحل قانونی دانشگاه امیرالمؤمنین طی شده و رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب و به وزارتخانه ابلاغ و ارجاع داده است؛ اما متأسفانه وزارت خانه کوتاهی کرده و هنوز مشکل این دانشگاه حل نشده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از دکتر امیری، اظهارداشت: از شما می‌خواهم که مشکلات خوزستان به سمع و نظر رئیس جمهور و هیئت دولت برسانید و هرچه در توان دارید برای حل مشکلات مردم تلاش کنید.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha