جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افغانستان

حوزه/ جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله‌ علیها) با حضور مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ استان بامیان افغانستان، عالمان دینی و حضور پرشور مردم این استان برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله‌ علیها) با حضور مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ استان بامیان افغانستان، عالمان دینی و حضور پرشور مردم این استان برگزار شد.

این مراسم که از سوی سازمان اجتماعی جوانان آینده نگر استان بامیان برگزار شده بود و سخنرانان در سخنان خود حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی بی بدیل برای بانوان دانسته و آن حضرت را مظهر فضیلت و عظمت برای بانوان یاد کردند.

سیده مژگان مصطفوی؛ معاون مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ بامیان، ولادت آن حضرت را به تمام جهان بشریت تبریک گفت و از زنان خواست با الگو گیری از گوشه گوشه زندگی آن حضرت پاس‌دارنده حرمت، عظمت و عفت خود، خانواده و جامعه شان باشند.

خانم مصطفوی افزود، فاطمه زهرا(س)، آیینه جمال مقدس و الگوی بی بدیل زنان مسلمان در تمام ابعاد زندگی بشری بوده و مهم ترین مظاهر فضیلت و عظمت فاطمه زهرا(ع) آن است که پیامبر بزرگ اسلام بارها به وجود او فخر کرده است.

حجت الاسلام سید منصور موسوی؛ یکی از عالمان دینی ولایت بامیان نیز در سخنان خود در این مراسم حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای زنان جامعه امروزی دانست و گفت: زنان با الگو قرار دادن آن حضرت در تمامی عرصه های زندگی می‌توانند زندگی با عزت و با عفت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود، اگر زنان بخواهند زندگی سالم و با عزتی داشته باشند باید در امور زندگی خود چه در محیط خانواده و چه در محیط اجتماعی، از دخت بزرگ پیامبر اسلام الگو بگیرند.

حبیبه عطایی؛ یکی از بانوان نیز با اشاره به سبک زندگی حضرت فاطمه(ع) گفت: در شرایط فعلی که تمام قدرت های غربی در صدد بی عفتی و به اصطلاح آزادی بدون قید و شرط زنان افغانستان هستند، باید به خوبی هوشیار باشیم و از الگوی زن مسلمان یعنی حضرت فاطمه(س) دور نشویم.

 

منبع: آوا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha