پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غلامی

حوزه/ معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از وجود ۳۱۸ خانه عالم در این استان خبر داد .

حجت الاسلام احمد رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه قریب به 200 مبلّغ در خانه های عالمی که امکانات لازم را دارند مستقر هستند، بیان داشت: برخی از این خانه های عالم هم نیازمند نوسازی و تجهیز هستند تا مبلغان بتوانند در این خانه ها برای تبلیغ آموزه های دینی مستقر شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان در طول سال در مناسبت ها و ایام مختلف از جمله ماه های رمضان، محرم و صفر در خانه های عالم به تبلیغ امور دینی و سیره اهل بیت(ع) مشغول هستند، افزود: بیشتر خانه های عالم در استان لرستان در طول سال از وجود مبلغ بهره مند هستند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 5 خانه عالم در استان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان های استان در حال احداث و نوسازی است، خاطر نشان کرد: این خانه ها در مناطق محروم شهرستان های کوهدشت، الیگودرز و برخی مناطق محروم دیگر استان در حال ساخت است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه در برخی روستاهای استان نیز زمین مورد نیاز برای احداث خانه عالم تعیین شده، گفت: امید می رود با اختصاص بودجه ساخت و احداث خانه های عالم شتاب گیرد.  

وی در پایان با تاکید بر ضرورت حضور مبلغان برای اشاعه فرهنگ دینی و تبلیغ در روستاها، تصریح کرد: بی شک وجود مبلغان و تبلیغ امور دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در روستاها مثمر ثمر باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha