جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید فرا حزبی و فرا گروهی فکر کرد، گفت: ما بحران مدیریت داریم و سوء مدیریت ها باعث به وجود آمدن مشکلات می شود.

به گزارش خبرنگار«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد، کارشناس مسائل مذهبی برنامه سمت خدا شب گذشته در مراسم شام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد بقیع بیرجند، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) تعبیرهایی چون کمال آفرین، حسن آفرین و سرچشمه همه خوبی ها و نیکی را نسبت به حضرت زهرا(س) داشته اند و ایشان را بهترین اهل زمین برشمرده اند.

وی با اشاره به اینکه خلقت حضرت زهرا(س) استثنایی است، افزود: روح و جسم حضرت زهرا(س) از نور عظمت خدا خلق شده است.

کارشناس مذهبی در رابطه با شرافت حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: هیچ فردی در عالم هستی، حَسَب و نَسَب حضرت زهرا(س) را ندارد زیرا پدرش اولین شخصیت عالم، مادرش یکی از چهار زن برتر عالم که به ام المومنین معروف هستند و شوهرش حضرت علی(ع) دومین شخص عالم و فرزندانش امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و... که به حضرت مهدی(عج) می رسند.

 حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در خصوص حضرت خدیجه(س) نیز تصریح کرد: این بانو قبل از نبوت پیغمبر و چه بعد از آن با تمامی فشارها و سختی ها در کنار پیامبر اکرم ایستاد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از نظر کرامت، بزرگواری، گذشت و خیر خواهی نیز سرآمد دیگران بوده اند ادامه داد: کریم کسی است که از خودش، لباسش و روزی اش می گذرد و به دیگران انفاق و هدیه می دهد و این یکی از ویژگی های برتری است که حضرت فاطمه زهرا(س) داشته اند، زیرا هیچ شخصیتی را نمی توان یافت که در روز عروسی، پیراهن عروسی اش را به یک مسکین هدیه دهد و خود با یک لباس مندرس راهی خانه بخت شود.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه به مشکلات جامعه اشاره ای داشت و گفت: اگر همه مردم خمس بدهند مشکلی نخواهیم داشت، خیلی ها در مال، کرامت و سخاوت گیر کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه خمس خیر و برکت بسیاری به مال می دهد، عنوان داشت: زکات نیز جزء واجبات دین است که باید بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دوست واقعی اهل بیت(ع) کسی است که به همنوعان خود خیر برساند، مطرح کرد: در قرآن کریم نزدیک به 100 آیه در رابطه با اهمیت نماز آمده است، اما برای اهمیت انفاق و صدقه 500 آیه ذکر شده است.

کارشناس مذهبی گفت: هر قدمی که مادر برمی دارد، خیر است، بسیار مادرانی هستند که اصلا به خودشان فکر نمی کنند و هر چه دارند و شیره جانشان را خرج فرزندانشان می کند و دعایش این است که فرزندانش عاقبت بخیر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم کرامت حضرت زهرا(س) خیرخواهی، دلسوزی و محبت به دیگران است، افزود: مومن واقعی کسی است که اول صبح قصد کند کار خیری را برای مومنان انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه خیرخواهی برای همه‌ی مردم باعث می گردد تا درهای رحمت خداوند باز شود، ادامه داد: دعا باید فراگیر باشد، زیرا بیشتر به اجابت نزدیک است، لذا در دعاهای خود همگان از جمله گمراهان را شامل حال خود قرار دهید.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: مملکت ما دارای آب، گاز، نفت و در کل همه چیز دارد اما اگر می بینیم این همه مشکل وجود دارد به این دلیل است که " من به ما " تبدیل نشده و جناح‌ها گروه هاو... تنها به فکر خودشان هستند و دیگران را به فراموشی سپرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه باید فرا حزبی و فرا گروهی فکر کرد، گفت: ما بحران مدیریت داریم و سوء مدیریت ها باعث به وجود آمدن مشکلات می شود، اما باید گفت که خودمان نیز به خودمان رحم نمی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هر کس باید به اندازه توان خودش خیرخواه و دلسوز باشد، بنابراین اگر ما به یکدیگر رحم کنیم خدا نیز به ما رحم خواهد کرد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر خیرخواهی را از نزدیکان خودمان شروع کنیم و دست یکدیگر را بگیریم وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: اگر حضرت زهرا(س)، زهرا شده، به خاطر این است که همیشه به فکر دیگران بوده اند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha