پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احمدی

حوزه/ مدیر کل منابع طبیعی ایلام گفت: استان ایلام بیش از ۱۱ درصد از جنگل های سطح کشور را دارا است که اداره کل منابع طبیعی به دنبال افزایش جنگل ها در سال های آتی و بیابان زادیی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، دکتر رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی  استان ایلام در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند مردم نقش مهمی در نگهداری از جنگل ها و منابع طبیعی دارند و ماهم در همین راستا برای نگهداری از جنگل ها و رشد جنگل ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

وی ادامه داد: در سال 97 در کل کشور 14 هزار هکتار جنگل باید کاشته شود و که بیش از 53 درصد از این جنگل ها یعنی 7700 هزار هکتار در استان ایلام انجام شده است و برای سال 98 بیش از 30 هزار هکتار جنگل کاری در استان انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی ایلام بیان کرد: استان ایلام بیش از 11 درصد از جنگل های سطح کشور را دارا است که اداره کل منابع طبیعی به دنبال افزایش جنگل ها در سال های آتی و بیابان زادیی است.

وی ادامه داد: استان ایلام سالانه 6 میلیون نهال تولید می کند و رتبه اول کشوری را  دارد که  این نهال ها برای 15 استان ارسال می شود.

 احمدی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان ایلام 7 سال است در بحث جنگل و بیابان زدایی رتبه یک کشوری را دارد و مدیران سایر استان ها برای آموزش در ایلام حضور پیدا می کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام در پایان گفت: از روحانیون و طلاب در خواست می کنیم که فرهنگ حفظ منابع طبیعی را در بین مردم رواج دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha