پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه شهدا احیاگر جامعه ما هستند، گفت: همان‌گونه که دیدیم در آغاز دهه پنجم انقلاب شهادت مظلومانه عزیزان سپاهی در سیستان و بلوچستان روحیه جهادی و انقلابی را در کشور احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان استان، با قدردانی از برگزاری یادواره شهدای روحانی خراسان شمالی، اظهار کرد: جهاد و شهادت یکی از کارکردهای اصلی دین اسلام است.

وی افزود: در مورد همه عبادت‌ها در قرآن و احادیث گفته شده که انجام بدهید ان شاء الله با این نماز، روزه، حج و ... به مقصد و نتیجه می‌رسید، اما قرآن راجع به شهادت و شهید می‌گوید شهید به مقصد رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن راجع به هر کس و هر عبادتی امید به آینده می‌دهد؛ اما راجع به شهید در آیه 169 سوره آل‌عمران می‌گوید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» و تأکید می‌کند هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندار بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شهید به مقصد رسیده است، گفت: ما آمده بودیم از خاک به خدا برسیم اما خدا می‌گوید شهید به مقصد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شهیدان ما شاگرد مکتب سیدالشهدا (ع) و امام علی (ع) هستند، این شهیدان در مکتب رسول خدا شاگردی کرده‌اند و به همین دلیل نسبت به شهادت شاکر هستند نه صابر، چون در این مکتب نعمت بوده و بالاترین درجه‌ای است که خدا به یک بنده مؤمن خود عنایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهدا احیاگر جامعه ما هستند، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که دیدیم در آغاز دهه پنجم انقلاب شهادت مظلومانه عزیزان سپاهی در سیستان و بلوچستان روحیه جهادی و انقلابی را در کشور احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شهادت روحیه انقلابی را احیا می‌کند، زیرا شهید زنده بوده و زنده کننده است، افزود: منطق شهید منطق سیدالشهدا (ع) و ابوالفضل (ع) است؛ به همین دلیل باید این منطق را پاس داشته و با برگزاری محافل و یادواره‌های مختلف، برای ترویج و تعمیق بیش از پیش آن در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha