پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر جلسه طلاب بهار و اسدآباد

حوزه/ امروز نیاز ضروری بخش صالح آباد استان همدان، حضور روحانیون است؛ چراکه از ۲۷ روستا، فقط سه روستا روحانی داشته و در شهر صالح آباد هم پنج روحانی مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام افتخاری، امام جمعه صالح آباد، عصر امروز در جلسه طلاب و فضلای بهار و اسدآباد که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در حدیث قدسی خطاب به نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند: ای احمد؛ اگر تو نبودی، من زمین و آسمان را خلق نمی کردم و اگر علی نبود، تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی کردم.

وی ابراز داشت: البته نباید توهم شود که مقام حضرت زهرا سلام الله علیها از نبی مکرم اسلام (ص) بالاتر است؛ چراکه فلسفه آفرینش مگر با رسالت رسول گرامی اسلام تحقق پیدا نمی کند و رسالت حضرت رسول(ص) نیز جز با ولایت حضرت امیر(ع) تکمیل نمی گردد و زهرای اطهر هم میوه طیبه نبوت و امامت است.

امام جمعه صالح آباد خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا (س) نه تنها برای بانوان؛ بلکه برای آقایان و نه تنها برای آقایان و بانوان، مطابق با فرمایش امام حسن(ع)، برای حضرت ولی عصر(عج) نیز الگو و اسوه است.

حجت الاسلام افتخاری تصریح کرد: امروز برخی از هنرمندان و ورزشکارانی که مشکلاتی نیز دارند، برای جامعه و جوانان ما الگو شده و از این موضوع غافلیم که می توانیم حضرت زهرا(س) را برای جامعه الگو بسازیم.

وی بیان داشت: برخی خیال می کنند الگو بودن حضرت فاطمه(س) به این معناست که زنان جامعه به 1400 سال قبل برگشته و همانند ایشان زندگی کنند که یقینا اینطور نیست؛ ایشان فرزند نمونه، همسر نمونه، مادر نمونه، شهروند نمونه و ... هستند و می توان از این ویژگی های حضرت، الگوبرداری کرد.

امام جمعه صالح آباد اظهار داشت: رسیدگی به فقرا، بصیرت افزایی و بصیرت بخشی، دفاع از ولایت، رسیدگی به همسر، تربیت مناسب فرزندان و ... از ویژگی های مهم فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.

حجت الاسلام افتخاری ابراز داشت: وظیفه ماست که این وجود مقدس را برای مردم تبیین و معرفی کرد تا بتواند الگوی برای همگان شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: برای ساخت مدرسه علمیه در صالح آباد اقدام کردیم؛ اما مسئولان بیان کردند که صالح آباد به شهرستان بهار نزدیک است و مدیریت استان و حوزه علمیه قم قبول نمی کند که مدرسه علمیه جدیدی ساخته شود.

امام جمعه صالح آباد تصریح کرد: امروز نیاز ضروری بخش صالح آباد، حضور روحانیون است؛ چراکه از 27 روستا، فقط سه روستا روحانی داشته و در شهر صالح آباد هم پنج روحانی مشغول به فعالیت است.

حجت الاسلام افتخاری بیان داشت: امروز دشمن در حال جذب جوانان و خانواده های ما بوده که اشکال اصلی آن، عدم حضور روحانیون در منطقه است.

* درخواست از مبلغان

همچنین آقای نوروزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار نیز در این جلسه اظهار داشت: اعزام مبلغ شهرستان بهار دو سال است که به صورت فعال، فعالیت خود را آغاز کرده و در خدمت مبلغان عزیز خواهیم بود.

وی ابراز داشت: آماده همکاری با امام جمعه محترم صالح آباد هستیم تا بتوانیم برنامه ریزی خوبی برای حضور طلاب و فضلا در منطقه داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار خاطرنشان ساخت: از طلاب و فضلا درخواست داریم که همکاری بهتری با اداره اوقاف داشته باشند، تا برنامه های تبلیغی و فرهنگی بهتری داشته باشیم.

* اداره اوقاف از ظرفیت خود برای مباحث فرهنگی و تبلیغی استفاده نماید

حجت الاسلام ذوالفقاری، نماینده طلاب و فضلای بهار و اسدآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: منطقه ما به لحاظ تبلیغی نیازمند به تقویت است و می طلبد که در شهر صالح آباد، حوزه علمیه ای تأسیس شده و از اعتقادات مردم دفاع گردد.

وی ابراز داشت: اوقاف ظرفیت بالایی داشته و باید از این ظرفیت استفاده نماید تا بتوانیم قدم های بزرگی در مباحث فرهنگی و تبلیغی برداریم.

 نماینده طلاب و فضلای بهار و اسدآباد خاطرنشان ساخت: امروز جمعیت شیعه منطقه قروه که نزدیک به صالح آباد است، در حال کم شدن بوده که نیازمند برنامه ریزی در این زمینه می باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha