جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعید نیازی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز در جمع طلاب با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه مطالب زیربنایی و مهمی را مورد خطاب قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سعید نیازی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این بیانیه مطالب زیربنایی و مهمی را مورد خطاب قرار داده‌اند.

وی افزود: رهبر انقلاب در این بیانیه، فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی را به‌صورت کامل مورد اشاره قرار داده‌اند. از نظر من جدی‌ترین تهدیدی که می‌تواند انقلاب را تهدید کند، رقبای انقلاب در عرصه اندیشه است، چرا که انقلاب اسلامی مبتنی و قائل بر اندیشه اسلامی می‌باشد.

استاد مدرسه علمیه طالبیه با بیان اینکه قوی‌ترین تهاجم‌ها علیه اندیشه خواهد بود، گفت: اگر موفق شوند اندیشه اسلامی را مورد هجمه قرار داده و تخریب کنند، به اهداف شوم خود دست خواهند یافت. «تنگه‌ی اُحُد» انقلاب، اندیشه اسلامی می‌باشد و اگر این تنگه را دشمن بگیرد، خواهد توانست مانع رشد کمی و کیفی انقلاب شود.

حجت‌الاسلام نیازی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه و بخصوص طلاب جوان باید در زمینه بروزرسانی اندیشه اسلامی گام نهاده و با اندیشه‌های سکولار مقابله کنند.

وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی نیز باید در گام دوم مورد توجه قرار گیرد، افزود: سبک زندگی اسلامی باید خیلی پررنگ در عمل و نظر ارائه شود. ما به جسم و روح معتقدیم و نگاه دوبعدی به این قضیه داریم و در احادیث و آیات یاد گرفته‌ایم که جسم مرکب روح است.

استاد حوزه علمیه تبریز اضافه کرد: اقتضای عالم ماده این است که روح به لباس جسم ملبس شود و برای حضور در عالم ماده، جبرا باید در لباس جسم باشد. توجه به این نکته نیز ضروری است که رشد جسم همگام با رشد روح و روان است.

حجت‌الاسلام نیازی با بیان اینکه باید زبان جسم را بدانیم، خاطرنشان کرد: در ادبیات اسلامی و معارف طبی اسلام، زبان جسم مزاج است و اگر زبان جسم را ندانی، نمی‌توانی آن را کنترل کنی و عدم کنترل آن نیز تأثیر خود را در افکار روحی و روانی نشان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صادق IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    سعید جان