پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان معرفت الله را در حوزه های علمیه در راس امور دانست و گفت: با توجه به این که در حوزه های علمیه باب معرفت الله، شناخت نفس، ولایت، جهاد و خودسازی وجود دارد، طلاب باید به نحو احسن از این ظرفیت ها استفاده و بهره کافی را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شب گذشته در مراسم تلبس شش نفر از طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل، اظهارداشت: طلاب پس از تلبس، باید اطلاعات کامل نسبت به علوم معرفت شناسی داشته باشند.

وی، پرداختن به بحث رایج حوزه از جمله قرآن، توحید و مباحث اخلاقی  را از وظایف طلاب دانست و با بیان این که حوزویان در زندگی باید اخلاص را در سرلوحه کارها قرار دهند، افزود:  انسان نباید حتی یک لحظه هم از خدا غافل شود.

عضو خبرگان رهبری، درس خواندن و عالِم شدن را از مهمترین وظایف طلاب دانست و گفت: با توجه به این که در حوزه های علمیه باب معرفت الله، شناخت نفس، ولایت، جهاد و خودسازی وجود دارد، طلاب باید به نحو احسن از این ظرفیت ها استفاده و بهره کافی را ببرند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی نژاد، مدیرمدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل نیز در این مراسم به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: پارسایی و قناعت، انفاق، ایثار، عبادت خالصانه، حیا و عفت، علم و دانش گسترده، مبارزات سیاسی و اجتماعی بعد از رحلت پیامبر(ص) و پاسداری از ولایت حضرت علی(ع) از مهمترین خصایص حضرت فاطمه زهرا(س) است.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم ۶ نفر از طلاب به دست آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان معمم شدند و از 30 طلبه ممتاز این مدرسه نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha