جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جواد ارجمند

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) تبریز از اجرای طرح «فاطر» در این مدرسه خبر داد و گفت: نگاه به تهذیب اخلاق در مدارس علمیه باید بنیادی، حرفه‌ای و درمانگرا باشد نه موعظه‌ای.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام جواد ارجمند در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) تبریز، عمر و زمان را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: مشکلات فراوانی داریم اما نباید به این بهانه از طلبگی، امام زمان (عج) و مدال نوکری خود عبور کنیم.

وی افزود: دنیا محل داد و ستد است و سرمایه‌ای بزرگتر از عمر وجود ندارد. اساتید حوزه برای یک ساعت کلاس، بیش از 15 ساعت مطالعه انجام می‌دهند چرا که به تعداد حاضران کلاس و مدت کلاس، زمان صرف می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) تبریز خاطرنشان کرد: در دنیا برای طلاب فرصت و زمینه بزرگی ایجاد شده و باید با غلبه بر موانع و مشکلات، تلاش کنیم تا به مسیر مورد نظر دست یابیم.

حجت‌الاسلام ارجمند با تأکید بر اینکه حوزه و طلاب باید سهم خود را در بیانیه گام دوم انقلاب بشناسند، گفت: اگر کوتاهی صورت گیرد و در محورهای این بیانیه قصور کنیم، منزوی و به درد نخور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: باید اولین بودن خود را در این مرحله نیز ثابت کنیم و جایگاه و نقش حوزه و مدرسه را در افق بیانیه رهبر انقلاب تبیین نماییم.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اجرایی شدن طرح فاطر در این مدرسه علوم دینی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، مشکلات مختلف را در تمامی بخش‌ها از جمله رفاهی، تغذیه، حقوقی و ... احصا کرده‌ایم و برای اشرافیت بیشتر بر مشکلات طلاب، در حجره‌های طلاب حاضر شده و با طلاب بصورت چهره به چهره دیدار خواهیم کرد تا برنامه‌ریزی مناسب و کاربردی برای کاهش مشکلات انجام شود.

حجت‌الاسلام ارجمند خاطرنشان کرد: سلسله نشست‌های «رشد و سلامت» در قالب طرح فاطر اجرایی می‌شود که در ابتدا موضوع مزاج‌شناسی را مورد طرح و بحث قرار خواهیم داد. سلامت فیزیکی و ذهنی فاکتورهایی‌ست که باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین متذکر شد: نگاه به تهذیب و اخلاق در مدارس علمیه باید بنیادی و حرفه‌ای باشد نه نگاه موعظه‌ای. موعظه‌گر زیاد داریم ولی نگاه درمانگرانه به موضوع نمی‌‎شود، ما در این زمینه به دنبال درمانگر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    عالی