سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فرجام

حوزه/رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، امام جماعت را مدیر مسجد خواند و گفت: مسجد یک کانون فرهنگی برای پرورش جوانان مومن دارای انگیزه است و در این مسیر هر بخشی را نتوانیم تأمین کنیم بخشی از مسئولیت ما بر زمین مانده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌و المسلمین اکبر فرجام، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، امروز در نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان‌جنوبی اظهار داشت: 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته و به تعبیر رهبری گام دوم را برمی داریم.

وی با بیان اینکه بعد از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن رهبری فرمودند باید گام دوم انقلاب را با نسل جوان، مومن، دانا و پرانگیزه طی کنیم، عنوان کرد: این نسلی که می خواهد پرچم انقلاب را استمرار ببخشد باید همانجا که نسل اول انقلاب بودند، پیدا کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان بیان داشت: مهمترین ویژگی انقلاب این بود که یک انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود نه سیاسی.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام اضافه کرد: در حقیقت سیاست هم رنگ فرهنگ به خودش گرفت و در حقیقت جنگ هم در آموزه های دینی ما فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کانون فرهنگی در دین ما مسجد است، گفت: اولین خانه عبادت مسجد است، معراج و عروج از مسجد است و چون پیامبر بعد از هجرت اولین کاری که کردند بنای مسجد قبا بود بنابراین در دین اسلام مهمترین کانون فرهنگی مسجد می باشد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان یادآور شد: رهبر انقلاب مصادیقی برای بالارفتن عیار معنویت و اخلاق در جامعه ذکر می کنند که  بالارفتن روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در دفاع مقدس و بعد از آن در بسیج سازندگی  از جمله آنها بوده است.

بعد از انقلاب مساجد رونق مضاعف یافت

حجت الاسلام  فرجام با بیان اینکه رهبری در این بیانیه گام دوم می گویند بعد از انقلاب، مساجد رونقی مضاعف یافت ادامه داد: رونق مساجد به منبر و مناره و فرش و ... نیست.

وی مطرح کرد: از نظر رهبری مدیر مسجد، امام جماعت مسجد است، هیئت امنا را باید او معرفی کند و جلسات هیئت امنا را تشکیل دهد و اتفاقات مسجد باید با نظر او باشد اما در نگاه اهل سنت چنین جایگاهی برای امام جماعت در نظر گرفته نشده است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان افزود: امام جماعت، اسیر تحمیل های باورهای غلط توده مردم نیست و مسجد هم جای بی تقوایی نیست که اگر غیر از این باشد پیامبر طبق آیات قرآن موظف شده است چنین مسجدی را قلع کند .

جوانان در مساجد حضور داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با اشاره به اینکه مسجد جای پاک شدن و پاکیزگی از آلودگی ها و رذایل اخلاقی است، گفت: در مساجد باید جوانان حضور داشته باشند و باید محل رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد.

وی تاکید کرد: مساجد باید آگاهی دینی از قرآن وسنت داشته باشند، اما گاهی ممکن است افراد در آنجا شستشوی مغزی پیدا کنند، همان طور که تا چندی قبل مسیحیت، یهود را عامل قتل مسیح می دانست.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تصریح کرد: آن وقت ما مسلمانان همه یک قرآن و رسول داریم، اما همدیگر را می کشیم در حالی که هر دو طرف «لااله الا الله» می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با بیان اینکه امروز استکبار جهانی ته دلش از این فضای اختلافی که وجود دارد، شاد است، مطرح کرد: در منطقه ما همه کشورها اسلامی هستند، اما دو کشور در کنار هم نیستند که به هم کمک کنند و آن که به برکت این همگرایی ها امنیت دارد، ایران است.

وی یادآور شد: گام دوم انقلاب را جوانان مومن، دانا و پرانگیزه باید بردارند و رهبری بعد از این پیام در بخش توصیه ها، اولین توصیه اش به علم و پژوهش و تحقیق است و دومین توصیه نیز به معنویت و اخلاق است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تبیین کرد: مسجد یک کانون فرهنگی برای پرورش جوانان مومن دارای انگیزه است و در این مسیر هر بخشی را نتوانیم تأمین کنیم بخشی از مسئولیت ما بر زمین مانده است و بدانید مسئولیت بسیار دشواری است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha