جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شیعه انگلیسی زمانی که بیش از هر چیزی وحدت، مطرح است ضد آن عمل می کند، سنّی آمریکایی هم کارهایی می کند که ربطی به اسلام ندارد و جنایتی نیست که فروگذاری نکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان‌جنوبی اظهار داشت : اگر حقیقت دین خدا تحقق یابد اصل دین توحید است و اگر مانعی در تحقق توحید نباشد کلمه توحید لازمه است.

وی با اشاره به اینکه هرجا که کلمه توحید آسیب می‌بیند مانعی از هوای نفس ورود پیدا کرده است، افزود: چون تحقق هر امری مبتنی بر دو امر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این عالم که عالم تضاد است برای هرچیزی آفت است و همانگونه که هر سرمایه گذاری در هر پروژه‌ای که امکانات تولیدی را فراهم می‌کند یکی از شاخصه آنها رفع و دفع آفات است در امور انسانی نیز اینگونه است.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی بیان داشت: توطئه های دشمنان علیه اسلام و مسلمین بوده و خواهد بود و این مسلمانان هستند که به عنوان آفت باید آن را لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: چه آنهایی که از نوع صهیونیست ها و یهودها که آفت ایمان و دین هستند و چه آنهایی که اصولا در جهت شرک که به معنای دخالت در کار خداست.

بدترین شرک دخالت در سرنوشت انسان هاست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: بدترین شرک آن است که انسان به خود اجازه دهد و در سرنوشت انسان ها دخالت کند و برای منافعی که بر دوش مردم سوار شود به آنها آسیب برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در طول تاریخ طواغیت بودند که باید جامعه سالم متوجه این جریانات باشد، گفت: چهره های شناخته شده ای در طول تاریخ بودند که صدها سال با مسلمین جنگیدند که در زمان ما نیز به نام شیعه های انگلیسی مطرح شده است.

شیعه انگلیسی و سنی امریکایی و نقش آن در برهم زدن وحدت

وی افزود: اینها کسانی هستند که در دامن کسانی افتادند که ضد مسلمانان هستند و کاری که انجام می دهند که هیچ دشمنی نمی تواند انجام بدهد و آتش بیار معرکه در بین مسلمانان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: این گروه زمانی که بیش از هر چیزی وحدت، مطرح است ضد آن عمل می کند؛ سنّی امریکایی نیز کارهایی می کند که ربطی به اسلام ندارد و جنایتی نیست که فروگذار نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: اکثریت عظیم مسلمین پیرو هر مذهبی از مذاهب اسلامی هستند پیرو مکتبی هستند که در آن مسلمین را به صورت جمعی می بینند، ما باید همه این مشترکات خودمان را حفظ کنیم تا دشمن خفه شود.

وی متذکر شد: آنچه که مهم است در این جمع کثیر از مسلمین که به عنوان یک عقیده سالم مطرح هستند، هوشیاری در آنها شرط است چراکه دشمن القائاتی دارد اما پاسخ آن بصیرت و هوشیاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سر مسائلی که حل نشده نباید بحث کنیم، گفت: این تفکر آثار کلمة التوحید است که یک حرف می زند و آن حفظ همه مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی مطرح کرد: آثار تبلیغاتی که امروز می بینیم حساسیت هایی ایجاد می کنند که هیچگونه منشأ گفت وگو نیست و این درحالی است که بسیاری از مسائلی که مسلمان نماها انجام می دهند و باید حرف زد اما می بینیم کسی حرف نمی زند!

نسبت به واجبات و محرماتی که زیر پا گذاشته می شود کسی حرف نمی زند

وی اضافه کرد: جایی که احکام الهی و واجبات و محرمات زیر پا گذاشته می شود کسی حرف نمی زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چرا بر کسانی که در ماه های حرام به اسم اسلام حمله و هجوم می کنند اعتراضی نمی شود؟، گفت: کسی که دفاع می کند ناچار است اما کسی که در ماه حرام جنگ می کند گذشته از اینکه ناحق است، اگر به حق هم باشد باید تعطیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: ثقل عظیم مسلمین باید روی این نوع مسائل که هر روز انجام می شود و قابل توجیه برای هیچ کس نیست ورود کنند و مسلمانان باید نسبت به این قانون شکنی الهی و این خونی که ریخته می شود و خانه های مردم که تصرف می شود حساس باشند.

کشتار مردم فلسطین به اندازه مسئله وضو اهمیت ندارد؟!

وی اظهار کرد: رییس جمهور اَبله آمریکا بر خلاف همه قوانین، جاسوسخانه خود را به بیت المقدس برده ست و مردم مظلوم فلسطین غریب به یک سال است حدود 40 هزار زخمی و 300 شهید داده اند اما از سوی سایر مسلمانان اعتراضی نیست، آیا این به اندازه مسئله وضو اهمیت ندارد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان ایکنه در گذشته بزرگانی از مذاهب مختلف، تحملی داشتند، تبیین کرد: ما چرا جرئت نکنیم که دقیقا عقاید همدیگر را ببنیم و بشنویم که مشکلی هم ایجاد نشود زیرا این به ما رشد می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: در هر علمی باید علما شبهات مربوطه را بدانند و رد کنند و اثبات کنند و وحدت ما شکننده باید باشد که نتوان حرفی زد.

وی با بیان اینکه کار را به عوام نباید داد، خاطرنشان کرد: حیف است که اسلام به این عظمت را به یک عده عوام داده اند و کارش به جایی رسیده که یک عده به اسم داعشی به عنوان مسلمان معرفی می شوند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha