جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشرفی

حوزه/مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با با بیان اینکه ۲۴۷ مسجد یا نمازخانه فعال، نیمه فعال و غیرفعال در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: هر دهه از انقلاب ۴۰ مسجد یا نمازخانه به اهل سنت اضافه شده است که این ها براساس اعلام خود اهل سنت بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: هدف از این گونه جلسات و همایش ها، فعال شدن مساجد و این پایگاه‌ها از نظر فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست بیان داشت: جای خوشحالی است که در 40 سالگی انقلاب اسلامی خدمات به روستاها و مناطق دورافتاده رسیده است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی عنوان کرد: در سفر به مناطق روستایی 30 مورد بازدید و سفر داشته ایم.

حجت الاسلام مشرفی با با بیان اینکه 247 مسجد یا نمازخانه فعال، نیمه فعال و غیرفعال در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: هر دهه از انقلاب 40 مسجد یا نمازخانه به اهل سنت اضافه شده است که این ها براساس اعلام خود اهل سنت بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مساجد قبل از انقلاب 90 مسجد و نمازخانه بوده است که 40 مورد بعد از انقلاب بازسازی، تکمیل و یا توسعه پیدا کرده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود:  پنج مدرسه رسمی اهل سنت در استان داریم که سه مدرسه مختص برادران و 2 مدرسه برای خواهران است، همچنین 42 استاد رسمی، 148 طلبه رسمی برادر و 80 طلبه رسمی خواهر در استان وجود دارد.

مشرفی خاطرنشان کرد:  یک هزار و 253 پرونده کاغذی مربوط به اشخاص، مساجد و موضوعات متفرقه تشکیل و به صورت سیستمی هم آماده شده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha