شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: لازم است سازمان اوقاف برنامه‌ریزی جامعی برای احیای موقوفاتی داشته باشد که در گذر زمان آسیب دیده‌اند و بلااستفاده مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله  علوی گرگانی پیش از ظهر امروز دردیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس و همچنین معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه، کشور،  اظهار کردند: مسئولیت ریاست و مدیریت سازمان اوقاف بسیار سنگین است و باید در این زمینه توجه کافی داشته باشید.

 

ایشان افزودند: خوشحال هستیم که مدیریت موقوفات و دیگر وظایف سازمان اوقاف به دست اهل آن سپرده شده و شما نیز باید علاوه بر تداوم فعالیت‌های گذشته، بهتر از قبل به تلاش در این زمینه بپردازید و کمبودها و مشکلات قبلی را هم برطرف کنید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دو نکته در زمینه موقوفات حائز اهمیت است گفتند: نخستین مسئله بحث درآمدهای وقف است، اینکه عملکرد مدیران چگونه باشد که املاک وقفی به دست فراموشی سپرده نشوند البته احیای موقوفات فراموش شده هم کار دشواری است و زحمت زیادی دارد.

 

معظم له  ادامه دادند: مدیران قبلی در این زمینه فعالیت‌های قابل تقدیری داشته‌اند که باید در دوره جدید تداوم یابد و بهتر از گذشته به آن پرداخته شود.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی دومین مسئله مهم در زمینه موقوفات را کیفیت مصرف درآمد املاک وقفی دانست و عنوان کردند: عواید موقوفات باید دقیقا بر اساس نیت واقفان هزینه شود و به عبارتی اجرای امینانه نیت واقفان یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف است.

 

معظم له با اشاره به موقوفات فراوانی که امیرالمومنین علی(ع) به یادگار گذاشتند خاطرنشان کردند: وقف یکی از سنت‌های اصیل اسلامی است و باید با اتکا به فرهنگ اهل بیت(ع) و دقیقا مطابق سیره آنها، موقوفات را در حال حاضر مدیریت کنیم.

ایشان خواستار برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای متولیان وقف شد و افزودند: برخی موقوفات بر اثر گذر زمان بدون استفاده مانده‌اند یا آسیب دیده‌اند که می‌توان از درآمد همان‌ املاک برای احیای خودشان استفاده کرد ولو این مسئله به صورت استقراضی باشد زیرا بعدا می‌توان از درآمدی که حاصل می‌شود در راستای نیت وقف بهره برد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha