جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوی سالمند ترک، هنر خوشنویسی شوهر مرحومش را در مسجد تکمیل کرد

حوزه/ یک بانوی سالمند در ترکیه که در اواخر عمر و هنگام کار با شوهرش به علاقه شدیدش در رابطه با هنر خوشنویسی پی برده، از مقامات خواست کار ناتمام شوهرش در مسجد محلی در سوغوتلو را تکمیل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، یک بانوی سالمند مسلمان در ترکیه، اثر هنری خوشنویسی متعلق به شوهر مرحوم خود را در یک مسجد محلی در شهر سوغوتلو در استان ترابزون به پایان رساند.

سیگدم آک بانوی 53 ساله ترک تبار زمانی که همراه با شوهرش مشغول به کار خوشنویسی در مسجد شد، به استعداد پنهانی خود در این راستا پی برد. وی با بیان عشق و علاقه ای که به خوشنویسی دارد گفت: صادقانه بگویم! عاشق کار همسرم شدم.

وی در ادامه گفت که از مقامات محلی خواسته به او اجازه دهند کار خوشنویسی ناتمام شوهرش را در مسجد محلی به پایان برساند. محمد آک شوهر این بانوی مسلمان و استاد خوشنویسی اسلامی، مساجد زیادی را در سرتاسر ترکیه با هنر خود زیباسازی  کرده و تا پیش از وفاتش در نوامبر سال گذشته، زندگی اش را صرف خلق آثار هنری اسلامی در شهرهای مختلف ترکیه کرده بود.

سیگدم ضمن تاکید بر اهمیت ادبیات و اشتیاقی که در خلق  هنرهای تجسمی دارد گفت: هنر خوشنویسی درباره احساسات مردم است. شوهر من هرگز از قالب های الگوی آماده استفاده نکرد و همیشه نقاشی را در ذهنش طراحی می کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha