جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

 آیت الله اعرافی

حوزه/ حوزه آماده هر گونه همکاری با سازمان اوقاف برای انجام طرح ها و اجرای کلان پروژه و توسعه قلمروهای جدید علمی و میان‌رشته ای در موضوع وقف است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و هیئت همراه در قم گفت: حوزه در سال های گذشته تلاش کرده رویکرد اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: حوزه در گذشته به دنبال اسناد کلان راهبردی بوده و این کار در مدیریت جدید انجام شد  و به زودی برنامه 5 ساله حوزه هم اجرایی خواهد شد.  از جمله طرح ها در حوزه، کار ویژه های روحانیت است که مهمترین آن کار ویژه مسجد، آموزش و پرورش و... می باشد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که  از دیگر طرح ها در حوزه، طراحی درختواره رشته ها در موضوعات مختلف میان رشته ای است، افزود: در حوزه تلاش شده هماهنگی بین نهادهای درون حوزه ای ایجاد شود. نسبت به استان ها هم طرح های جامعی وجود دارد و حتی اختیارات بعضی مسائل مانند برگزاری دروس خارج و... به مراکز مدیریت استانی واگذار شده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: در حوزه آزاد هم طرح های مانند هدایت علمی، طراحی متون بدیل و... با توجه به سنت های گذشته برای پاسخ گویی بهتر انجام شده است. تلاش مدیریت جدید برای رشد حوزه بسیار منجسم و راهبردی است.

آیت الله اعرافی با بیان این که از طرح های دیگر بحث ساماندهی طلاب در مسائل تبلیغی و ... است،  ادامه داد: معیشت طلاب هم از دیگر مباحثی بود که در مدیریت جدید مورد تأکید قرار گرفته است. طرح معیشت به صورت هدفمند اجرا می شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: یکی از مسائل مهم بحث موضوع وقف است. معتقدم اعتماد مردم به وقف باید از طرق مختلف مانند تبلیغ افزایش یابد. سازمان اوقاف دراین عرصه باید فعالیت بیشتری کند. 

وی افزود: مسئله بعدی نیت واقفین و امانت در این مسائل و بحث احیای وقف و تولید وقف های جدید است که باید مورد توجه دقیق قرار گیرد.

امام جمعه قم اظهار داشت: مواردی مانند طراحی رشته در بحث وقف در حوزه است و حوزه هم از رسالت های خود می داند در این بحث ورود جدی کند.

آیت الله اعرافی افزود: مسئله دیگر،  طراحی نظام رشته ای و راه اندازی درس های خارج در مباحث وقف، طراحی موضوع وقف در پایان نامه ها،  راه اندازی مجله در همین موضوع، فعال سازی امر پژوهشی و برگزاری دوره های پودمانی تبلیغی در مورد وقف است. این موارد از جمله مسئولیت های حوزه های علمیه است که برای انجام آن همه تلاشش را بکار خواهد گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با انجام طرح های مختلف به دنبال پاسخ گویی حوزه به مسائل روز و پویایی آن هستیم.

وی با بیان این که احیای وقف و وقف های جدید در حوزه  از دیگر فعالیت های مدیریت جدید حوزه است، افزود: حوزه آماده هر گونه همکاری با سازمان اوقاف برای انجام طرح ها و اجرای کلان پروژه و توسعه قلمروهای جدید علمی و میان رشته ای در موضوع وقف است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha